Do walki o kontrakt na budowę w Ursusie stanęły trzy firmy. Ta, która wygra postępowanie, będzie miała 16 miesięcy – od dnia podpisania umowy – na realizację inwestycji. Dzięki niej, w Ursusie – na wysokości osiedla Niedźwiadek – powstanie duży węzeł przesiadkowy składający się, oprócz przystanku kolejowego i tunelu pod torami, z pętli autobusowej i parkingu w systemie Parkuj i Jedź.
Jednoperonowy przystanekWybrany w przetargu wykonawca będzie musiał przebudować istniejący układ torowy wraz całą infrastrukturą kolejową, wybudować peron kolejowy oraz wydrążyć przejście pod torami. Przystanek kolejowy będzie jednoperonowy. Peron zostanie wybudowany między torami. Nad nim wybudowane zostanie efektowne zadaszenie.Przejście podziemne połączy ulice: Orląt Lwowskich i Mariana Krawczyka. Na obu końcach tunelu powstaną klatki schodowe oraz windy. W przejściu pod torami zostanie też wytyczona ścieżka rowerowa.
as//ec
Źródło zdjęcia głównego: ZTM