- Budowa mostu Południowego, łączącego Wilanów i Wawer w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, została wstrzymana - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ma to związek z przejściem fali wezbraniowej na Wiśle
.
Wykonawca inwestycji - frma Gulermak - od piątku przygotowywał się do nadejścia fali wezbraniowej. W weekend wstrzymano prace w nurcie rzeki, gdzie znajdują się trzy podpory mostu, i na obu brzegach na terenach zalewowych.
Jak podaje we wtorek rano Artur Węgrzynowicz z tvnwarszawa.pl, woda wdarła się na drogi prowadzące do konstrukcji mostu. - Budowę wstrzymano, zostało tu stosunkowo niewiele osób, które obserwują rozwój sytuacji - mówi reporter. - Poziom wody stale się podnosi - dodaje.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA zapewniła, że sytuacja na terenie budowy jest pod kontrolą. - Nie ma żadnych niepokojących informacji w tym zakresie - zapewniła.
"Całość odbywała się zgodnie z planem"
Podkreśliła, że zdemontowano również most pontonowy, który służył jako droga technologiczna w poprzek nurtu rzeki. Na barkach, które są elementami tego mostu, umieszczono materiały przeniesione ze sztucznych wysp usypanych wokół podpór nurtowych. Barki zostały bezpiecznie zacumowane przy brzegu w rejonie budowy.
Z terenów zalewowych po obu brzegach Wisły w okolicy budowy przeniesiono sprzęt i kontenery zaplecza budowy. - Całość odbywała się sprawnie, zgodne z przygotowanym wcześniej planem ewakuacji - poinformowała Tarnowska.
W piątek Bartosz Sawicki z firmy Gulermak mówił nam, że jest za wcześnie, by mówić o ewentualnym opóźnieniu inwestycji. - Na ten moment fala jeszcze nie przyszła, a przez te dwa czy trzy dni nie będzie opóźnienia. Zobaczymy, jak to będzie, jeśli fala faktycznie przyjdzie, bo może się okazać, że na przykład woda naniesie jakieś ciężkie elementy. W tej chwili to jednak tylko gdybanie. Mamy nadzieję, że do niczego takiego nie dojdzie - uspokajał.
Most częścią obwodnicy
Most Południowy będzie częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Jej budowę podzielono na trzy odcinki i most stanowi etap B. Prowadzi od Wału Miedzeszyńskiego do ulicy Przyczółkowej. Za tę część inwestycji odpowiedzialne jest konsorcjum Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.
Most biegnący przez Wisłę będzie składał się z dwóch niezależnych obiektów pod każdą z jezdni.