Budują most w Nieporęcie. Po nowym pociągi mają pojechać szybciej

Kolejarze rozebrali stary most nad Kanałem Żerańskim w Nieporęcie. W jego miejsce powstaje nowa, jednotorowa przeprawa. Zakończenie prac jest planowane na listopad tego roku.

W lipcu spółka PKP PLK przystąpiła do przebudowy stalowego mostu kolejowego nad Kanałem Żerańskim w pobliżu przystanku Nieporęt. Wykonawca prac zdemontował konstrukcję starego obiektu. Kratownica mostu została przecięta na mniejsze elementy, które były usuwane przy pomocy dźwigu. Z przyczółków usunięto elementy, które podpierały stary most. W korycie Kanału Żerańskiego zamontowano tymczasowe podpory, z których w sierpniu będzie nasuwana nowa konstrukcja na wyremontowane podpory. Potem zostanie ułożony nowy tor.

Pociągi pojadą znacznie szybciej

Jak informują kolejarze, do tej pory szyny na moście były zamontowane do drewnianych podkładów, a te bezpośrednio do konstrukcji przeprawy. W ramach przebudowy wykonawca położy warstwę tłucznia, a szyny będą zamontowane do betonowych podkładów. "Przyjęte rozwiązanie ograniczy drgania, emisję hałasu. Nowa konstrukcja, będzie miała mniejszy wpływ na środowisko naturalne i pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów pokonujących przeprawę" - zapewnia spółka PKP PLK. Kolejarze deklarują, że dzięki nowej przeprawie pociągi pasażerskie będą mogły zwiększyć prędkość na tym odcinku z 40 do 100 km/h. Natomiast składy towarowe pojadą do 80 km/h.

Most w Nieporęcie zostanie wyremontowany ze środków własnych spółki. Koszt inwestycji to 13 milionów złotych.

W Wieliszewie będzie nowy wiadukt

Kolejarze zdecydowali się na remont, wykorzystując fakt wstrzymania ruchu kolejowego w dniach 1 lipca do 31 października. Wprowadzono go na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w związku z rozbudową drogi krajowej numer 61 pomiędzy Legionowem i Zegrzem.

Inwestycja drogowców wiążę się z rozbiórką wiaduktu kolejowego w Wieliszewie. W jego miejscu pojawi się wyższy i dłuższy obiekt. "Dotychczasowa jednoprzęsłowa 30-metrowa kratownica wiaduktu zostanie zamieniona na dwuprzęsłową, dłuższą – bo ponad 80-metrową. Nowy wiadukt będzie miał ok. 11 metrów szerokości. Tak, jak istniejący obiekt będzie jednotorowy, ale przewidziano możliwość dobudowy drugiej przeprawy od strony północnej" - podkreślają kolejarze.

W związku z remontami zaplanowano zmiany w komunikacji. Na odcinku Wieliszew-Radzymin nie będą kursowały pociągi. Szybka Kolej Miejska linii S3 będzie jeździła wyłącznie w skróconej relacji, do i ze stacji Wieliszew.

Informowaliśmy również o otwarciu kładki nad stacją Warszawa Główna:

DSCN9586
Kładka nad stacją Warszawa Główna oddana do użytku
Źródło: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl
Czytaj także: