- Wybrany przez nas wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 10 miesięcy na wykonanie wszystkich prac. Dwukilometrowy odcinek sieci trakcyjnej będzie gotowy do końca roku – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Do przetargu zgłosiło się sześć firm. W drodze aukcji elektronicznej wygrała firma ZUE S.A. z Krakowa, która zaoferowała cenę niewiele ponad 10 mln złotych.
Zawrotka za mostem
Niestety będzie to jedynie krótki odcinek z planowanej trasy od metra Młociny do ulicy Mehoffera, a w kolejnych latach do Winnicy. Pierwotnie ten pierwszy odcinek miał zostać oddany w 2011 roku, później termin zmieniono na 2012 rok. W lipcu ubiegłego roku Samorządowe Kolegium Odwoławcze po protestach mieszkańców uchyliło decyzję środowiskową wydaną przez prezydent miasta. Obecnie toczy się procedura odwoławcza.
Zapotrzebowanie na linię jest duże. ZTM lansując tramwaj na Tarchomin, szacował, że co godzinę mogłoby z niego korzystać nawet 6500 pasażerów.
Dlatego zdecydowano się na prowizoryczne rozwiązanie. Tramwaje ruszą z pętli metro Młociny przejadą przez most i... zawrócą na Młociny - informowaliśmy o tym w listopadzie ubiegłego roku.
Króciutki odcinek mają obsługiwać tramwaje dwukierunkowe. Ratusz ma w planach sprowadzić ich do stolicy aż 36. Na razie jednak w ramach kontraktu stulecia z bydgoską PESĄ do stolicy trafi sześć takich składów. – Będą gotowe we wrześniu – zapewnia Powałka.
Ostra zima, fale powodziowe
Budowa mostu Północnego rozpoczęła się w 2009 roku. Po drodze nie brakowało kłopotów - kolejne fale powodziowe, problemy z dostarczeniem przęsła czy kłopoty z ostrą zimą.
Pierwotnie umowa zobowiązywała wykonawcę na zakończenie prac do 21 grudnia ubiegłego roku. Tego dnia Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał aneks, który przedłużył ten termin do końca czerwca tego roku.
Według urzędników kierowcy pojadą przeprawą na wiosnę. Najpóźniej w połowie lutego ZMID złoży wniosek o pozwolenie na użytkowanie przepraw drogowych. Tramwajowa ma być ukończona do początku wakacji.
bf/par