Przewodnik, nad którym ratusz pracuje wspólnie ze stowarzyszeniami "Miastodwa" i "Miasto moje a w nim", ma być gotowy do końca roku. Zawarte w nim wytyczne będą podstawą dla przepisów przyszłego "kodeksu reklamowego". Jego uchwalenie będzie możliwe, dzięki ustawie krajobrazowej, która wejdzie w życie 11 września.
Co znajdzie się w przewodniku? Będzie to nie tylko zbiór zakazów i nakazów odnoszących się do lokalizacji szyldów reklamowych, ale i solidna porcja inspiracji dla warszawskich przedsiębiorców. Dowiedzą się z niego, jak reklamować swoje usługi bez burzenia ładu przestrzennego.
- Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta - tłumaczy Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa.
Obejmie całe miasto
Podobne dokumenty stworzono już m.in. w Lublinie i Trójmieście, jednak dotyczą one najczęściej tylko reprezentacyjnych części miasta. Stołeczny przewodnik ma zawierać zbiór reguł obowiązujących na terenie całej Warszawy.
- Chcemy, by ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej stołecznego ratusza.
W maju ustawa krajobrazowa została podpisana przez prezydenta:
Ustawa krajobrazowa została podpisana przez prezydenta
jk/r
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa / K. Bednarski