Miasto chce uporządkować szyldy. Stworzy kodeks dobrych praktyk

Miasto chce ograniczyć chaos reklamowy
Miasto chce ograniczyć chaos reklamowy
Źródło: UM Warszawa / K. Bednarski
Inne miasta już mają, teraz swój szykuje stolica. Do końca roku gotowy ma być kodeks dobrych praktyk dla szyldów i witryn. - To nie tylko zbiór zakazów i nakazów, ale i solidna porcja inspiracji – zapowiadają jego twórcy.

Przewodnik, nad którym ratusz pracuje wspólnie ze stowarzyszeniami "Miastodwa" i "Miasto moje a w nim", ma być gotowy do końca roku. Zawarte w nim wytyczne będą podstawą dla przepisów przyszłego "kodeksu reklamowego". Jego uchwalenie będzie możliwe, dzięki ustawie krajobrazowej, która wejdzie w życie 11 września.

Co znajdzie się w przewodniku? Będzie to nie tylko zbiór zakazów i nakazów odnoszących się do lokalizacji szyldów reklamowych, ale i solidna porcja inspiracji dla warszawskich przedsiębiorców. Dowiedzą się z niego, jak reklamować swoje usługi bez burzenia ładu przestrzennego.

- Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta - tłumaczy Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa.

Obejmie całe miasto

Podobne dokumenty stworzono już m.in. w Lublinie i Trójmieście, jednak dotyczą one najczęściej tylko reprezentacyjnych części miasta. Stołeczny przewodnik ma zawierać zbiór reguł obowiązujących na terenie całej Warszawy.

- Chcemy, by ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej stołecznego ratusza.

W maju ustawa krajobrazowa została podpisana przez prezydenta:

Ustawa krajobrazowa została podpisana przez prezydenta

jk/r

Czytaj także: