Marsz Różowej Wstążki. Promowali badania piersi

Marsz Różowej Wstążki
Źródło: Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.pl
Kilkaset osób wzięło udział w marszu Różowej Wstążki, który zachęca kobiety do regularnych badań w ramach profilaktyki raka piersi. Podczas rodzinnego pikniku można było wykonać badania USG i skonsultować się z lekarzem.

Marsz jest częścią prowadzonej od kilkunastu lat Wielkiej Kampanii Życia, która ma popularyzować wiedzę na temat raka piersi i zachęcać do regularnego wykonywania badań USG i mammograficznych - najskuteczniejszego sposobu na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi raka.

Marsz rozpoczął się o 12.00 na placu Zamkowym, uczestnicy przeszli Krakowskim Przedmieściem, Królewską, przez plac Piłsudskiego, a później ulicami Marszałka Focha, Moliera, Senatorską, Podwalem, Nowomiejską, Mostową i Boleść by dojść do ul. Rybaki. W trakcie marszu do uczestników dołączyli m.in. bębniarze i tancerki oraz Amazonki na motocyklach. Po marszu, ok. 13, w rejonie Parku Fontann rozpoczęła się impreza rodzinna.

O zdrowiu i urodzie

W strefie medycznej można było skorzystać z porad lekarzy dotyczących prawidłowej profilaktyki raka piersi, była też możliwość skorzystania z badania USG, konsultacji z lekarzem genetykiem, można było też uzyskać informacje na temat dostępnych badań genetycznych.

W strefie piękna można było skorzystać z usług fryzjera, wykonać manicure czy zrobić profesjonalny makijaż. Nie zabrakło atrakcji dla najmłodszych. Bajki czytała aktorka Małgorzata Socha, a szkółkę piłkarską poprowadził piłkarz Jarosław Bieniuk.

O oprawę muzyczną zadbała piosenkarka i kompozytorka Maria Sadowska. A całą imprezę poprowadziła Dorota Wellman i Filip Chajzer.

Znane ambasadorki

Tegoroczna odsłona marszu Różowej Wstążki, organizowanego już 17. raz, odbyła się pod hasłem "Rusz z pomocą!". Akcja wspierana jest przez ambasadorki: prezenterkę telewizyjną Agnieszkę Popielewicz, aktorkę Małgorzatę Pieczyńską oraz aktorkę i producentkę teatralną Beatę Ścibakównę.

Marsz Różowej Wstążki to jedna z akcji podejmowanych w ramach Wielkiej Kampanii Życia – Avon kontra Rak Piersi. Środki na działania w ramach kampanii pozyskiwane są m.in. ze sprzedaży przez firmę Avon produktów z Różową Wstążką – do tej pory udało się zebrać w ten sposób 15 mln zł.

Marsz Różowej Wstążki wspiera Stowarzyszenie Amazonki Warszawa-Centrum, które od wielu lat pomaga kobietom w walce z rakiem piersi.

PAP/lata/b

Czytaj także: