Na stacji Stadion Narodowy- bo o niej mowa, trwa montaż kamiennych schodów.
Kamień i szkło
Jak informują budowniczowie metra, do tej pory wykonano już prawie połowę z trzynastu zaplanowanych biegów (połączeń między poziomami). Stopnie wykonano ze specjalnie szlifowanego kamienia z nacięciami, dzięki czemu powierzchnia będzie miała charakter antypoślizgowy.
Na stacji zamontowano także dziesięć biegów schodów ruchomych. Trzy z nich prowadzą na dodatkowy peron. Pozostałe oddane zostaną do użytku pasażerom II linii metra.
Na krawędziach konstrukcji schodów, zarówno stałych jak i ruchomych, powstaje okładzina z czarnego, polerowanego kamienia – jednego z wiodących elementów ozdobnych stacji.Na stacji pojawiły się także szklane elementy. Należą one do balustrady, którymi zabezpieczone będą schody ruchome od zewnątrz.
Szklane elewacje pojawią się także w witrynach sklepowych. Na razie wykonano metalowe profile.
Jak informują budowniczowie, na ścianach i podłodze położony zostanie kamień. Na ścianach polerowany, a na podłogach szlifowany. Podłoga pierwszej podziemnej kondygnacji wykończona została już w ponad 80 proc. Brakujące 20 proc. to przede wszystkim miejsca połączeń miedzy posadzką a schodami. Te miejsca oznaczone zostaną mozaiką z jasnego i ciemnego kamienia.
Próbną instalację można zobaczyć na zdjęciu poniżej.
Świetliki, windy i wyjścia
Budowniczowie pracują także na powierzchni stacji. Na placu budowy wyrównany został ostatni fragment 2,5-metrowej zasypki stropu od strony ul. Zamoyskiego. Pojawiły się także dwa nowe szyby windowe wyposażone w stalowe szkielety, które posłużą do montażu kabin pasażerskich.
Tuż przy nasypie montowane są stelaże pod szklaną konstrukcję wejść na stację.
Nieopodal tunelu prowadzącego do stacji PKP Stadion powstaje kolejne wejście do stacji metra. Natomiast wzdłuż ul. Sokolej biegnie rząd świetlików, donic oraz metalowych czaszy. Te ostatnie będą obudowami wentylatorów.
Prace na powierzchni
WŁADZE MIASTA O BUDOWIE II LINII METRA:
O budowie II linii metra mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM
su
Źródło zdjęcia głównego: budowametra.pl