Czy PKiN powinien zostać umyty? Aż 72 proc. internautów biorących udział w sondzie na tvnwarszawa.pl odpowiedziało "tak, bez względu na cenę". 28 proc uważa, że szkoda zachodu.
Iluminacja zamiast czyszczenia
Do wyczyszczenia na wiosnę Pałacu przymierzał się zarząd PKiN. Jednak miasto, które jest właścicielem budynku, z niego zrezygnowało. Koszt okazał się zbyt duży. Elewację czekają za to inne zmiany, dzięki którym budynek będzie się jeszcze lepiej prezentował w nocy. Jego iluminacja ma zostać rozbudowana.
"Zdjąć szmaty"
Przy okazji dyskusji o umyciu Pałacu, internauci na naszym forum zwrócili uwagę na inną sprawę. Chodzi o reklamy, które co jakiś czas zasłaniają część budynku.
Brud brudem, ale dlaczego są wieszane te szmaty? Przecież to już zabytek. Warszawiacy są już zmęczeni szmatami na budynkach, to jest już nie do zniesienia – oburza się Belweder.
Ciekawe tylko ile kasy pójdzie na te iluminacje świetlne. Pewnie koszt będzie zbliżony do kosztów czyszczenia. Osobiście bym wolał by był czysty niż świecił w nocy na fioletowo – spekuluje Piotrek.
MiQ postuluje natomiast: Odświeżyć elewacje, a koszty można zredukować wieszając na jakiś czas reklamę, która miała by na ten czas zasłaniać pracujących lub przez rok wisieć na nim tak, by na Euro 2012 PKiN wyglądał ładnie.
Co na te apele władze Pałacu Kultury i Nauki? Odsyłają do regulaminu. A w nim czytamy: "Umieszczanie dekoracji na Pałacu Kultury musi być uzasadnione ważnym wydarzeniem historycznym, artystycznym, sportowym, politycznym lub społecznym, mającym wydźwięk ponadlokalny". W praktyce oznacza to, że na PKiN nie mogą wisieć reklamy komercyjne.
ran/bako//par
Źródło zdjęcia głównego: | Eurosport