Ze względów bezpieczeństwa od 14 kwietnia do 5 maja pociągi nie będą mogły przejeżdżać torami przebiegającymi przez teren budowy.
Wszystkie składy pojadą przez przystanek Warszawa-Odolany. Jak informuje rzecznik PKP PLK, to wydłuży podróż o 10 minut. - Pozostałe pociągi dalekobieżne będą korzystały z torów przeznaczonych do ruchu podmiejskiego – mówi Maciej Dutkiewicz.
Jak dodaje, kolejne prace w obrębie torów podmiejskich zostały zaplanowane od 10 maja do 1 września. Zaplanowana organizacja ruchu wiązać będzie się z prowadzeniem pociągów po jednym torze.
ZTM razem z PKP
Budowane przejście podziemne ma być wyposażone w windy i połączone z pobliskim parkingiem P&R. Ponadto w przejściu ma powstać ścieżka rowerowa, a przy wejściach - stojaki na jednoślady.
W drugim etapie powstanie budynek przystanku i perony wraz z wiatami. Wykonawca ma też zbudować system odwodnienia i oświetlenie. Niezbędna okazała się przebudowa układu torowego i sieci trakcyjnej.
Przystanek powstanie na linii podmiejskiej nr 447 Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki. Będą się na niej zatrzymywały pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.
Budowa to wspólne przedsięwzięcie Zarządu Transportu Miejskiego i Polskich Linii Kolejowych. Ma się zakończyć w połowie października tego roku.
Jak informuje Dutkiewicz, obecnie oprócz budowy przystanku Ursus Niedźwiadek, powstają przystanki: Warszawa Zacisze-Wilno (oddanie do użytku połowa 2013 roku) oraz Warszawa Mokry Ług (oddanie do użytku w 2015 roku).
bf//ec
Budowa stacji w Ursusie
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK