Każda z piętnastu podpór wiaduktu wymaga na początku wykonania fundamentów, których kluczowym elementem są pale. Poza pracami mostowymi trwa budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci wodociągowej. Przebudowywana jest także kolejowa sieć trakcyjna. Na terenie pomiędzy linią kolejową a ul. Połczyńską trwają prace ziemne. Polegają na wybraniu ziemi oraz zagęszczeniu gruntu pod konstrukcję nowej drogi.
Kolejny fragment ulicy za rok
Budowa pierwszego odcinka Nowolazurowej o długości ok. 2600 m zakończyła się w 2013 roku. Ulica umożliwia przejazd pomiędzy węzłem Salomea w Al. Jerozolimskich a ul. ks. J. Chrościckiego. Koszt teraz budowanego drugiego odcinka to 78,7 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2015 r.
Cały projekt ulicy Nowolazurowej to droga o długości ponad 6 km - od węzła Salomea w Al. Jerozolimskich, poprzez istniejącą ul. Lazurową aż do trasy S8. W przypadku ostatniego odcinka – od ul. Lazurowej do trasy S8 trwają wykupy gruntu pod przyszłą ulicę.
bf//ec
Źródło zdjęcia głównego: UM