Jest decyzja środowiskowa w sprawie mostu na Wiśle. Wybrano także wariant przebiegu trasy

Przebieg mostu na Wiśle w powiecie garwolińskim
Przebieg mostu na Wiśle w powiecie garwolińskim
Źródło: Starostwo Powiatowe w Garwolinie
Most na Wiśle ma powstać pomiędzy Antoniówką Świerżowską a Świerżami Górnymi, w miejscu obecnej przeprawy promowej. Uzyskano właśnie decyzję środowiskową oraz wybrano wariant przebiegu trasy.

Jak informuje garwolińskie starostwo dla inwestycji "Budowa mostu na rzece Wiśle pomiędzy m. Antoniówka Świerżowska a m. Świerże Górne wraz z drogami dojazdowymi" uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Wydano ją 25 stycznia. Zgoda ta jednocześnie określiła ostateczny wariant przebiegu trasy.

Wybrano Wariant 1, zgodnie z którym inwestycja rozpoczyna się przy drodze krajowej numer 79, a następnie prowadzić będzie istniejącą drogą powiatową numer 1718. "W dalszej części wariantu zaproponowano most przez rzekę Wisłę w rejonie istniejącej przeprawy promowej, między miejscowościami Świerże Górne i Antoniówka Świerżowska" - czytamy w komunikacie na stronie Starostwa Powiatowego w Garwolinie. Jak wskazano nowy most będzie miał 896 metrów długości.

Za mostem droga zostanie poprowadzona wzdłuż wałów przeciwpowodziowych, w okolicy miejscowości Przewóz oraz Kochów. Przy Kobylnicy planowana inwestycja połączy się z istniejącą drogą wojewódzką numer 801.

Projekt podzielony na etapy

Od 26 stycznia trwają prace projektowe nad etapem D, czyli koncepcją programową. Jest ona materiałem wykonywanym po uzyskaniu decyzji właściwego organu o środowiskowych uwarunkowaniach dla wybranego wariantu przebiegu drogi. Zakończenie tego etapu planowane jest na 25 lipca.

Kolejnym etapem jest sporządzenie projektu budowlanego, w tym dokumentacji technicznej oraz decyzji ZRID. Ta ostatnia to zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Wydawane jest ono przez właściwego wojewodę (w przypadku dróg krajowych i wojewódzkich) lub starostę (w przypadku dróg powiatowych i gminnych). Uzyskanie decyzji ZRID umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych. Planowane zakończenie całego etapu to 11 październik 2024 roku.

Z kolei trzy etapy projektu: A, B oraz C zostały już zrealizowane. Pierwszy z nich, będący studium korytarzowym z analizą wielokryterialną został zakończony 28 kwietnia 2021 roku. Kolejny, czyli studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe zakończono 19 listopada 2021 roku. Etap C dotyczył uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, którą wydano 25 stycznia 2023 roku.

Przeczytaj także: Estakada w Rembertowie otwarta, na tunel jeszcze poczekamy

DSCN9451
Budowa estakady była ostatnim etapem modernizacji Marsa i Żołnierskiej
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Czytaj także: