Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę trasy tramwajowej na Rakowieckiej. Jej długość wyniesie około kilometr. Wykonawca - firma Balzola - będzie miał na budowę 22 miesiące. Powstaną cztery przystanki i około 500 metrów zielonych torów. Tramwajarze zasadzą też 40 nowych drzew.
Na Rakowieckiej między Puławską a aleją Niepodległości zbudowany zostanie kilometr nowych torów. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie przy alei Niepodległości. Tory na tej ulicy pobiegną jej północną stroną i zajmą część obecnej jezdni. Do dyspozycji kierowców będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości około sześć metrów po południowej stronie. Prace obejmą też przebudowę i budowę oświetlenia ulicznego wraz z zasilaniem. Powstaną też cztery nowe przystanki. Tory na Rakowieckiej będą obsadzone rozchodnikiem.
Wykonawca będzie miał 22 miesiące na budowę
- Nowa trasa będzie wymagała zasilania tramwajów w energię elektryczną i dlatego zostanie zmodernizowana podstacja trakcyjna przy Wiśniowej. Przebudowana zostanie też infrastruktura podziemna jak, instalacje elektryczne, sieć gazowa, wodociąg i kanalizacja - wyjaśnił rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Trasę tramwajową zbuduje firma Balzola za 63,8 miliona złotych netto. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na budowę nowej trasy, pierwsze pięć miesięcy poświęci na przygotowanie projektów wykonawczych.
Tak, jak w przypadku powstające trasy do Wilanowa i na Kasprzaka, tramwaj na Rakowieckiej jeździł już wcześniej. Tory, dokładnie na tym samym odcinku, także na północnej części ulicy, istniały między 1927 a 1967 rokiem. Pięć linii tramwajowych jadących po Rakowieckiej na tym odcinku zostało zastąpionych autobusami.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa