Są pozwolenia na budowę dwóch nowych stacji pierwszej linii metra

Stacja metra Plac Konstytucji - wizualizacje
Rafał Trzaskowski o rozbudowie sieci transportu szynowego w Warszawie
Źródło: TVN24

Wojewoda mazowiecki podpisał dwie decyzje umożliwiające rozpoczęcie budowy nowych stacji metra warszawskiego na linii M1. Zatwierdzone projekty m.st. Warszawy obejmują budowę dwóch stacji: Plac Konstytucji i Muranów - poinformował urząd w piątkowym komunikacie.

"Pozwolenia wydane zostały 19 grudnia br. Dotyczą: budowy stacji A12 (Plac Konstytucji) i A16 (Muranów), wentylatorni szlakowych oraz infrastruktury towarzyszącej wraz z rozbiórką istniejącego tunelu na długości projektowanych obiektów. Inwestorem jest m.st. Warszawa" - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie urzędu wojewódzkiego.

Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.

Dwie nowe stacje metra. Planowana lokalizacja

Stacja metra A12 Plac Konstytucji planowana jest pod ulicą Marszałkowską, pomiędzy skrzyżowaniami z ulicą Wilczą i z Koszykową. "Pozwoli na obsługę nie tylko okolicznych terenów mieszkaniowych rejonu Marszałkowskiej i MDM, ale także licznych w tej części miasta obszarów o charakterze kulturalnym, oświatowym, usługowo-handlowym, wpływając tym samym na rozwój i możliwość pełnego wykorzystania potencjału południowej części Śródmieścia" - napisano na stronach stołecznego metra.

W strefie szybkiego dostępu do metra znajdzie się duży rejon położony pomiędzy ulicą Mokotowską a ulicą Emilii Plater.

Stacja metra A16 Muranów planowana jest pod ulicą Andersa, na północ od skrzyżowania z ulicą Anielewicza. Jej obecność wpłynie na poprawę dostępności rejonu pomiędzy ulicą Inflancką a Nowolipki i pomiędzy ulicą Karmelicką a Nowym Miastem. "Stacja ta umożliwi obsługę okolicznych mieszkańców, osób uczących się i pracujących w tym rejonie, jak również osób chętnych do skorzystania z licznych atrakcji tej części Warszawy (tereny o charakterze parkowym, sportowym, historycznym)" - napisało Metro Warszawskie.

Obie stacje planowane są do zrealizowania na istniejących odcinkach tuneli metra. Projekty zakładają ulokowanie wyjść po obu stronach ciągu ulic Marszałkowskiej i Andersa – 4 wyjścia z każdej ze stacji. Dodatkowo, celem zwiększenia dostępności, na stację będzie można dostać się za pomocą wind.

Czytaj także: