Trzy kilometry, prawie pięć milionów pasażerów. Minął rok od otwarcia stacji metra na Pradze i Targówku

Przez rok na stacji Szwedzka wsiadło i wysiadło ponad 600 tysięcy osób
Pierwszy pociąg odjechał z pasażerami ze stacji Trocka
Źródło: Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
15 września minął rok, od kiedy pasażerowie mogą korzystać ze wschodniego odcinka drugiej linii metra na Pradze Północ i Targówku. Jak wynika z podsumowania stołecznego ratusza, stacja Trocka była ponad pięć razy popularniejsza od przystanku Szwedzka.

Dotychczas ze stacji wschodniego odcinka metra skorzystało ponad 4,8 milionów pasażerów. - Najpopularniejszą stacją jest Trocka, na której wsiadło i wysiadło z pociągów ponad 3,1 miliona osób. Drugie miejsce – pod względem popularności – zajmuje Targówek Mieszkaniowy z ponad milionem pasażerów, a trzecie Szwedzka, z ponad 600 tysiącami pasażerów - podała rzeczniczka prasowa stołecznego ratusza Karolina Gałecka z okazji rocznicy uruchomienia metra na Pradze Północ i Targówku.

Przez rok na stacji Szwedzka wsiadło i wysiadło ponad 600 tysięcy osób
Przez rok na stacji Szwedzka wsiadło i wysiadło ponad 600 tysięcy osób
Źródło: Urząd Miasta Warszawy

Najpopularniejszy dzień

Z informacji ratusza wynika, że w ciągu ostatniego roku największą popularnością stacja Trocka cieszyła się w piątek, 24 stycznia 2020 roku. Skorzystało z niej wtedy ponad 19 tysięcy pasażerów. - Średnio w dzień powszedni ze stacji Trocka, Targówek Mieszkaniowy i Szwedzka korzysta odpowiednio 10,5 tysięcy, 3,4 tysiąca oraz 1,8 tysięcy osób - zwraca uwagę Gałecka.

Podaje też, że czas przejazdu pomiędzy Trocką a stacją przesiadkową Świętokrzyska wynosi 14 minut, zaś przejechanie 13-kilometrowej trasę z Trockiej na Księcia Janusza zajmuje 23 minuty.

Największą popularnością stacja Trocka cieszyła się 24 stycznia 2020 roku
Największą popularnością stacja Trocka cieszyła się 24 stycznia 2020 roku
Źródło: Urząd Miasta Warszawy

Ponad miliard złotych za trzy stacje

- Umowę na budowę wschodniego odcinka drugiej linii metra podpisaliśmy w marcu 2016 roku. Miesiąc później rozpoczęły się prace w terenie. Tarcze drążące tunele wjechały na stację Trocka w maju i czerwcu 2017 roku. Drążenie tuneli zakończono w listopadzie 2017 roku. Budowa zakończyła się wiosną 2019 roku i jednocześnie rozpoczął się proces odbiorów - przypomniała Gałecka.

Budowa kosztowała prawie 1,1 miliarda złotych

Drążenie tuneli pod wschodni odcinek drugiej linii metra zakończono w listopadzie 2017 roku
Drążenie tuneli pod wschodni odcinek drugiej linii metra zakończono w listopadzie 2017 roku
Źródło: Urząd Miasta Warszawy
Czytaj także: