Pan Piotr skontaktował się w niedzielę z redakcją Kontakt 24. Z jego relacji wynika, że tego dnia pociąg relacji Lublin-Gorzów Wielkopolski spółki PKP Intercity, odjeżdżający ze stacji Warszawa Zachodnia o godzinie 12:35, nie zabrał ponad stu osób czekających na jego przyjazd.
- Informowano, że ten pociąg wjedzie na peron numer pięć, natomiast wjechał na peron numer sześć, który został ostatnio wyremontowany i można wejść na niego tylko nową górną kładką. Tablice informacyjne także pokazywały peron piąty, na którym zresztą informacja ta wyświetlała się jeszcze 10 minut po planowanym odjeździe pociągu. Tak samo jak informacja głosowa, która wskazywała na peron piąty - relacjonował pan Piotr.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>
Według jego szacunków na peronie piątym pozostało "z kwitkiem" ponad sto osób. - Nikt na Dworcu Zachodnim tego nie mógł wytłumaczyć. Wiele osób, zbulwersowanych tą sytuacją, skierowało się do informacji. Siedział tam przerażony pracownik, na którego spadła cała złość podróżnych - opisywał czytelnik. - Aby odzyskać pieniądze na niewykorzystany bilet, należy złożyć reklamację, którą PKP rozpatrzy w ciągu... 30 dni - dodał.
"Prawdopodobnie błąd pracownika"
- Zgodnie z rozkładem jazdy pociąg relacji Lublin Główny – Gorzów Wielkopolski (TLK Zamoyski), na stacji Warszawa Zachodnia zatrzymuje się przy peronie szóstym. 2 stycznia, najprawdopodobniej z powodu błędu pracownika wygłaszającego komunikaty głosowe, podany został niewłaściwy peron. Wszczęto procedurę wyjaśniającą przyczynę zdarzenia - przekazał Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - W 2023 roku, po zmodernizowaniu stacji Warszawa Zachodnia, informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów będą podawane przez automatyczny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Komunikaty głosowe i te wyświetlane na ekranach będą generowane przez komputer. Tego typu system działa już między innymi na linii obwodowej między Warszawą Zachodnią a Warszawą Gdańską czy na stacji Warszawa Gdańska - dodał.
Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity.
Autorka/Autor: mp/gp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl