Kończy się kolejny etap budowy łącznika pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową. Od poniedziałku pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Kolei Mazowieckich znów pojadą po dwóch torach.
"Na warszawskiej średnicy podmiejskiej od 9 stycznia ruch pociągów będzie znów prowadzony po dwóch torach" - poinformowała w czwartkowym komunikacie spółka PKP PLK. Jak informują kolejarze, w stosunku do obecnej liczby pociągów od poniedziałku będzie o około 300 połączeń więcej.
Budowa łącznika między liniami
Od 19 grudnia na warszawskim węźle kolejowym obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. W pobliżu przystanku Warszawa Ochota kolejarze rozpoczęli prace przy budowie łącznika pomiędzy podmiejską linią średnicową a dalekobieżną linią średnicową. Kolejarze tłumaczyli, że prace wymagają utworzenia strefy bezpieczeństwa, stąd konieczność wyłączenia z ruchu jednego z dwóch torów linii podmiejskiej. Wykonawca zajmie się montażem specjalnych ścian typu "larsen" przy nasypie linii średnicowej na wysokości wiaduktu kolejowego koło Warszawy Głównej.
W skrócie, utrudnienia polegają na tym, że w ciągu godziny przez linię średnicową kursują cztery pociągi w każdym kierunku. W takiej grupie jeżdżą jeden pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej i trzy pociągi Kolei Mazowieckich. W jedną stronę kursują co 3-4 minuty przez 10 minut, po których następuje około 50 minut przerwy. Już pierwszego dnia od wprowadzenia zmienionej organizacji ruchu pasażerowie narzekali na opóźnione pociągi.
Jak zapewniają w komunikacie kolejarze budowany łącznik usprawni planowanie i ruch pociągów podczas robót prowadzonych na stacji Warszawa Zachodnia.
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia ma zakończyć się w tym roku. To inwestycja warta ponad dwa miliardy złotych. W jej ramach powstają nowe, dodatkowe perony, a wszystkie platformy, także te istniejące, będą zadaszone. Komunikację w obszarze stacji ma ułatwiać kładka, łącząca Wolę i Ochotę. Metamorfozę przejdzie także przejście podziemne - fragment obecnego przejścia od strony ulicy Tunelowej zostanie całkowicie rozebrany, by umożliwić przygotowanie szerszego korytarza.
Na stacji mają też być ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia, ułatwiające dostęp do pociągów. Łatwiejsze ma być łączenie podróży koleją z komunikacją miejską.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Koleje Mazowieckie