Na elektroniczne wyświetlacze nakleili papierowe rozkłady jazdy

Kolejarze wymieniają wyświetlacze na dworcu Warszawa Gdańska
Trwa modernizacja dworca Warszawa Gdańska
Źródło: Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.pl
W mediach społecznościowych krąży zdjęcie papierowych rozkładów jazdy naklejonych na elektroniczne wyświetlacze na stacji Warszawa Gdańska. I nie jest to manipulacja. Kolejarze wyjaśniają, że wynika to z instalacji nowego systemu informacji pasażerskiej. W najbliższym czasie pojawi się tam 66 nowych wyświetlaczy na peronach i w przejściu podziemnym.

We wtorek na Twitterze jeden z użytkowników pokazał zdjęcie papierowych rozkładów jazdy naklejonych na elektroniczne wyświetlacze na stacji Warszawa Gdańska. O sprawę zapytaliśmy Karola Jakubowskiego z biura prasowego PKP PLK, który zapewnił, że nie jest to skutek awarii.

- W listopadzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły wymianę elementów 66 wyświetlaczy informacji pasażerskiej na peronach i w przejściu podziemnym - poinformował. Jak dodał, urządzenia mają już 10 lat i czas na zmiany. - Sukcesywnie wymieniany będzie system informacji głosowej. Pasażerowie w holu dworca otrzymają lepszą jakość informacji. Wymienione zostaną wyświetlacze tablicy z rozkładem jazdy - dodał Jakubowski.

Zaznaczył, że na czas prac na stacji Warszawa Gdańska zwiększono liczbę komunikatów głosowych i tradycyjnych (papierowych) nośników z rozkładami jazdy. - Na wymianę systemu informacji pasażerskiej PLK przeznaczyły cztery miliony złotych ze środków własnych. Umowę zaplanowano do realizacji do końca roku. Prace wykonuje KZŁ Bydgoszcz - poinformował rzecznik PKP PLK.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>

Problemy z działaniem wyświetlaczy

Od dłuższego czasu obserwowaliśmy problemy z działaniem wyświetlaczy na stacji Warszawa Gdańska. Wielokrotnie zdarzało się, że na peron wjeżdżał inny pociąg, niż ten pokazywany na wyświetlaczu. Jeśli składy nie pojawiały się z jakichś powodów na stacji lub miały duże opóźnienia na wyświetlaczach, brakowało tych informacji, przez co pasażerowie oczekiwali na przyjazd pociągu zupełnie nieświadomi sytuacji.

Jakubowski zapewniał, że po wymianie systemu informacji pasażerskiej informacje o zmianach będą szybciej docierać do podróżnych i będą bardziej czytelne.

Czytaj także: