Kosztowny tramwaj do Dworca Zachodniego, przetarg rozstrzygnięty

Podziemny przystanek pod Dworcem Zachodnim
Dworzec Zachodni - Grójecka
Źródło: Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie wybrały ofertę na budowę tramwaju do Warszawy Zachodniej. Odcinek ten jest fragmentem większej inwestycji - budowy linii tramwajowej od ulicy Kasprzaka na Woli do Wilanowa.

"Wybraliśmy ofertę na budowę tramwaju do Warszawy Zachodniej. To oferta konsorcjum Balzola Polska i Lantania SA za 365 mln 523 tys. zł (brutto)" - podały w mediach społecznościowych Tramwaje Warszawskie.

Najkorzystniejsza oferta

Przetarg dotyczył budowy trasy tramwaju od ulicy Kasprzaka do Wilanowa - na odcinku od Dworca Zachodniego do węzła z ulicą Grójecką.

TW wybrały ofertę złożoną przez Konsorcjum Wykonawców: Balzola Polska sp. z o.o. – Lider Konsorcjum oraz Lantania SA, będącym partnerem Konsorcjum z siedzibą w Hiszpanii.

"Cena oferty: 365 523 050,54 zł (brutto). Uzasadnienie faktyczne wyboru: oferta najkorzystniejsza (oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów)" - wskazano w dokumencie.

W lipcu informowaliśmy, że Tramwaje Warszawskie poznały oferty firm chętnych na budowę odcinka linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Wszystkie były wówczas znacznie powyżej budżetu.

Od Dworca Zachodniego do Grójeckiej

Krótka, bo licząca tylko 1,6 km trasa, częściowo będzie przebiegać w tunelu, który biegł będzie pod Alejami Jerozolimskimi, Parkiem Pięciu Sióstr oraz pod ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. Podziemny przystanek końcowy będzie zlokalizowany w okolicy peronów WKD. Prosto z przystanku będzie można wyjść na poziom -1, do przejścia podziemnego.

Tramwajarze nie wybrali jeszcze sposobu budowy tunelu, choć - jak zapewniają - na pewno nie będą to tarcze TBM, czyli takie, które drążyły tunele metra.

Podziemny przystanek pod Dworcem Zachodnim
Podziemny przystanek pod Dworcem Zachodnim
Źródło: Tramwaje Warszawskie

Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha wepnie się istniejącą sieć tramwajową.

Odcinek od Dworca Zachodniego do ulicy Grójeckiej jest fragmentem większej inwestycji - budowy linii tramwajowej od ulicy Kasprzaka na Woli do Wilanowa.

Czytaj także: