Mastercard Off Camera Festival 2019

Mastercard Off Camera Festival 2019

Mastercard Off Camera 2019 za nami. "W przypadku kina pogoda jest zawsze dobra"

Mastercard Off Camera ma to do siebie, że filmowcy mówią swoim własnym, niezależnym językiem, bawią się gatunkami, przepisują je raz po raz - mówiła we "Wstajesz i wiesz" Alicja Myśliwiec, rzeczniczka Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Off Camera w Krakowie. - W przypadku kina pogoda jest zawsze dobra - podkreśliła. Impreza zakończyła się w niedzielę.

Ulaa Salim i Jacek Borcuch wielkimi zwycięzcami 12. Mastercard Off Camera

"Sons of Denmark" Ulaa Salima i "Słodki koniec dnia" Jacka Borcucha najlepszymi filmami 12. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard Off Camera w Krakowie. Nagrody przyznano na gali w sobotę wieczorem. Jedna z najważniejszych imprez kina niezależnego w tej części Europy zakończy się w niedzielę.

"Nie ma specjalnego klucza oceny filmów w konkursie"

Podczas festiwalu Mastercard Off Camera wiele filmów z całego świata rywalizuje o Krakowską Nagrodę Filmową. Przewodniczący jury konkursu głównego, scenograf i laureat Oscara za "Listę Schindlera" Allan Starski, zaznaczył w rozmowie z TVN24, że zwycięzca nie jest wyłaniany według specjalnego klucza. Przekonywał, że najważniejsze będzie "czy to są filmy dobre, czy to są filmy przekonywające".

"Dla kina pogoda jest zawsze dobra". Miłośnikom filmu deszcz niestraszny

- Kiedy na zewnątrz deszcz, spotykamy się w kinach studyjnych Krakowa. Mamy po ciuchu nadzieję, że wyjdzie słońce i będą lepsze warunki dla atrakcji plenerowych: kina na dachach, barkach. Walczymy wyczynowo z przeskokami przez słabości - podkreśliła Alicja Myśliwiec, rzeczniczka prasowa festiwalu MasterCard Off Camera.

"Festiwal Off Camera jest idealnym początkiem dla młodych artystów"

Kino niezależne jest bardzo ważne, dlatego że swoją niezależnością wytycza drogi kinu zależnemu, komercyjnemu - mówiła we "Wstajesz i wiesz" aktorka Magdalena Lamparska, która bierze udział w Międzynarodowym Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard Off Camera w Krakowie. - Festiwal Off Camera jest naprawdę idealnym początkiem dla młodych artystów - podkreśliła.

Trzeci dzień Mastercard Off Camera w Krakowie

Do Krakowa zjechali twórcy filmowi z całego świata, aby wziąć udział w 12. Międzynarodowym Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard Off Camera. W programie tegorocznego przeglądu znalazło się 250 projekcji w kinach studyjnych Krakowa oraz w plenerze. Dotychczasowy przebieg festiwalu relacjonowała w niedzielę reporterka TVN24 Ewelina Woźnica.

"Ciemno, prawie noc"

Film Borysa Lankosza "Ciemno, prawie noc" to ekranizacja głośnej powieści Joanny Bator pod tym samym tytułem. Ta baśń dla dorosłych wymyka się gatunkowym szufladkom i prostym definicjom.

"Córka trenera"

Bezpretensjonalny ton łączy się w "Córce trenera" Łukasza Grzegorzka z melancholią, a humor z poczuciem, że to film na ważny temat. Mądry, skłaniający do refleksji, a jednocześnie lekki i świeży.

"Fuga"

Inspirowany prawdziwą historią film Agnieszki Smoczyńskiej zbudowany jest na wątpliwości. Związanej nie tylko z przeszłością, ale i tym, co będzie. Odnosi się to już do tytułu powiązanego z zaburzeniem, które zwane jest w terminologii medycznej fugą dysocjacyjną.

"Juliusz"

Aleksander Pietrzak w swoim pełnometrażowym debiucie "Juliusz" obrazuje rzeczywistość pełną absurdów, z pozoru nic nieznaczących przypadków, a jednocześnie ciepłą i przez dłuższe momenty zabawną.

"Krew Boga"

"Krew Boga" Bartosza Konopki to godna uwagi opowieść wypełniona symboliką i zrealizowana z inscenizacyjnym rozmachem. Tym bardziej, że takiego kina w Polsce prawie w ogóle się nie robi.

"Monument"

W swoim drugim pełnometrażowym filmie Jagoda Szelc pozostaje wierna swojej artystycznej wizji, opartej na specyficznym podejściu do fabuły, nieoczywistości, klimacie tajemnicy, wyrażonym w obrazie czy dźwięku. Wszystko to sprawia, że "Monument" urasta do miana prawdziwego kinowego doświadczenia.

"Okna, okna"

W "Oknach, oknach" Wojciecha Solarza dopatrzyć się można inspiracji poetyką realizmu magicznego. To jeden z tych filmów, po których wychodzi się z kina z uśmiechem na twarzy.

"Słodki koniec dnia"

W napisanym do spółki ze Szczepanem Twardochem scenariuszu Jacek Borcuch zabiera głos w sprawie kryzysu uchodźczego. Wiele kwestii pozostawia do rozsądzenia widzowi, bo "Słodki koniec dnia" zamiast deklaratywności pełen jest otwartych pytań.

"Via Carpatia"

Społeczno-polityczny kontekst filmu "Via Carpatia" Klary Kochańskiej i Kaspra Bajona staje się przyczynkiem do snucia subtelnej opowieści o poszukiwaniu tożsamości, niełatwym wychodzeniu poza strefę własnego komfortu.

"Zabawa, zabawa"

Kinga Dębska nie traktuje bohaterek "Zabawy, zabawy" z góry. Obrazując ich gehennę, nie stara się moralizować ani też na siłę szukać usprawiedliwień. Stara się być obiektywna, wykazując przy tym dużą empatię, której reżyserom często brakuje.