Codziennie na Facebooku pojawiają się wydarzenia założone tylko dla żartu. To też miało takie być: "Krzysztof Krawczyk na Hip Hop Kemp 2016". Sprawy jednak przybrały całkiem poważny obrót i przedsięwzięcie stało się hitem w sieci.
"Król Krzysztof Headlinerem Hip Hop Kemp 2016 - 15 edycji festiwalu z atmosferą!", czytamy w opisie wydarzenia założonego przez dwóch fanów rapu i twórczości Krzysztofa Krawczyka.
Hip Hop Kemp to coroczny festiwal muzyczny w czeskim Hradec Kralove. W 2016 roku odbędzie się już 15. edycja tej imprezy. Co roku zapraszane tam są największe gwiazdy światowego i europejskiego rapu. Internauci chcą, aby w przyszłym roku dołączyła do nich nasza rodzima gwiazda, znana z innego rodzaju muzycznego stylu - Krzysztof Krawczyk. Pomysłodawcą jest Bartłomiej Fladziński, a Maciej Targus zajął się promocją wydarzenia w sieci.
"Ikona polskiej sceny muzycznej"
- Pomysł powstał w sumie przypadkowo, w gronie moich znajomych Krawczyk zawsze był odbierany jako ikona polskiej sceny muzycznej. Myślę, że śmiało można go nazwać polskim Elvisem - w rozmowie z tvn24.pl tłumaczy inicjator akcji Bartłomiej Fladziński.
- W drodze na festiwal nie mogło zabraknąć jego największych hitów na naszym boomboxie. Piosenka "Chciałem być marynarzem", została ciepło przyjęta przez naszych sąsiadów na polu namiotowym. I to był impuls do stworzenia wydarzenia - dodaje.
- Pomysł traktowaliśmy od początku z tak zwanym "przymrużeniem oka" - dodaje Maciej Targus.
"Nie spodziewaliśmy się tak pozytywnego odbioru"
Wydarzenie zostało założone 25 sierpnia. Od razu zyskało wielu fanów, jednak kiedy zaczęli w akcję angażować się polscy raperzy i dziennikarze, wszystko nabrało tempa. Do sobotniego popołudnia w wydarzeniu udział zgłosiło już ponad 21 tys. użytkowników, czyli tyle właśnie osób chce, aby Krzysztof Krawczyk pojawił się na liście artystów przyszłorocznej edycji festiwalu. - Nie spodziewaliśmy się tak pozytywnego odbioru przez internautów - przyznaje Bartłomiej Fladziński.
- Popularność wydarzenia jest dla mnie nieco zaskakująca - dodaje Maciej Targus.
Mężczyźni wprowadzili również hasztag #TeamKrawczyk, aby fani wydarzenia mogli nim oznaczać swoje posty lub zdjęcia w mediach społecznościowych.
Jest odpowiedź
Sprawa jak każda inna gdyby nie fakt, że dzięki dużemu zainteresowaniu internautów na wydarzenie odpowiedział menadżer Krzysztofa Krawczyka, Andrzej Kosmala. W następnym poście Kosmala opublikował komentarz Krzysztofa Krawczyka.
Każde pokolenie ma swoją muzykęKrzysztof Krawczyk:Każde pokolenie ma swoją muzykę. Tak nas w każdym razie nauczyła... Posted by Andrzej Kosmala on 13 września 2015
Maciej Targus i Bartłomiej Fladziński nie spodziewali się odpowiedzi. - Byliśmy bardzo mile zaskoczeni jego pozytywnym odbiorem i w tym momencie nabraliśmy wiary że wszystko jest możliwe - tłumaczy Fladziński.
- Pomyślałem, że w obecnych czasach internet jest naprawdę potężnym narzędziem promocji i nie ma rzeczy niemożliwych - dodaje w rozmowie z TVN24.pl jeden z założycieli wydarzenia, Maciej Targus.
Organizator Hip Hop Kempu jedynie udostępnił wydarzenie na swoim profilu na Facebooku, bez komentarza do całej sprawy.
Autor: kry//rzw / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: facebook