Konkursu nie było. 90 tys. złotych za stworzenie nowego logo województwa pomorskiego dostał znany grafik Andrzej Pągowski. - To logo pokazuje, że każda działalność, turystyczna czy biznesowa jest tutaj mile widziana i będzie poważnie potraktowana i ma szanse na sukces – chwali swoje dzieło artysta.
Rzeczniczka urzędu marszałkowskiego Małgorzata Pisarewicz poinformowała, że nie było konkursu na wybór logo regionu. - Przedstawiciele władz województwa zaprosili Andrzeja Pągowskiego do współpracy przy tworzeniu logo - wyjaśniła. Podała, że artysta za stworzenie znaku i strategii marki Pomorskie otrzymał ok. 90 tys. zł.
Nowe otwarcie?
Nowe logo będące elementem nowej strategii promocji regionu i cele promocji województwa pomorskiego na najbliższe lata zostały zaprezentowane w środę w Gdańsku podczas konferencji pt. „Nowa jakość w promocji regionu”.
Dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, Marta Chełkowska powiedziała, że nowe logo oznacza też „nowe otwarcie” w promocji regionu. W minionych kilku latach pomorskie reklamowało hasło: „Pomorskie-dobry kurs”. - To co było dotychczas, było bardzo związane z turystyką, a władzom regionu zależy na tym, aby pokazać całą gospodarkę, nie tylko turystykę - wyjaśniła Chełowska.
Tłumaczyła, że wykorzystany w grafice znaku granatowy kolor oznacza nadmorskie położenie, pomarańczowy symbolizuje bursztyn, a czerwony – siłę. Uważa, że nowe logo to wizerunek marki jaką jest region, pomorskie. Przyznała, że władze regionu chcą, aby marka była rozpoznawana nie tylko w kraju, ale też w Europie i na świecie.
Nowe logo i od razu chcesz przyjechać?
Autor znaku, grafik Andrzej Pągowski zwrócił uwagę, że logo promocyjne „nie jest próbą zmiany godła województwa, czy zmniejszenia jego rangi”. Wyjaśnił, że stworzenie znaku poprzedziła ponad półroczna praca, wywiady, rozmowy na temat funkcjonowania pomorskiego, tego, co jest w nim potrzebne.
- Wyszło na przykład, że mieszkańcy pomorskiego należą do nielicznych w kraju zadowolonych z miejsca, w którym mieszkają więc skoro mieszkańcy są zadowoleni, to dlaczego ja miałbym tutaj nie przyjeżdżać czy prowadzić swego biznesu- tłumaczył.
- To logo pokazuje, że każda działalność, turystyczna czy biznesowa jest tutaj mile widziana i będzie poważnie potraktowana i ma szanse na sukces – podkreślił Pągowski. Ujawnił, że wykrzyknik specjalnie umieścił przed hasłem „Pomorskie-życia pełne” bo chciał zakłócić stereotypowe myślenie i automatycznie zwrócić uwagę.
Przyznał, że sukces znaku nie zależy tylko od twórcy, ale też od tego, jak samorząd, mieszkańcy, biznes wykorzystają go.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: md / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: pomorskie.eu