Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na przeprowadzenie prac polegających na rozbudowie układu torowego stacji krańcowej Kabaty. Po ich zakończeniu pociągi będą mogły zawracać za stacją i jednocześnie kolejne składy będą mogły płynnie wjeżdżać na linię bez konieczności wstrzymywania ruchu.
- Roboty potrwają 12 miesięcy i obejmą między innymi rozbudowę układu torowego, montaż urządzeń sterowania ruchem oraz szkolenia dla obsługi - przekazał Andrzej Rejnson z biura prasowego Metra Warszawskiego.
Wskazał, że prace nie będą widoczne dla pasażerów, ponieważ stacja Kabaty składa się z części pasażerskiej i tzw. komory torów odstawczych. To właśnie w niej zostanie przebudowana podziemna sieć torów.
- Zaplanowana rozbudowa układu torowego poprawi komfort podróży. Po zakończeniu przebudowy pociągi metra będą mogły zawracać za stacją i jednocześnie kolejne składy będą mogły płynnie wjeżdżać na linię z STP (Stacji Techniczno-Postojowej - red.). Dzięki temu pociągi metra będą sprawniej kursować – zwłaszcza w godzinach szczytu. Zwiększy się płynność jazdy i wyeliminowane zostaną wydłużone postoje na stacjach dojazdowych do stacji, co jest szczególnie istotne w trakcie szczytów porannych i popołudniowych - tłumaczy Rejnson.
Inwestycja ważna dla przyszłej rozbudowy sieci metra
Po przebudowie wszystkie manewry techniczne będą wykonywane pomiędzy stacją, a wylotem tunelu w kierunku STP.
Inwestycja jest ważna również w kontekście przyszłej rozbudowy sieci warszawskiej kolei podziemnej. - W perspektywie uruchomienia nowej linii M3, w początkowym etapie bez STP Kozia Górka, zmiany pozwolą bardziej elastycznie zarządzać ruchem – część pociągów będzie wprowadzana na nową linię właśnie poprzez M1 z STP Kabaty - wskazał Rejnson.
Metro Warszawskie czeka na oferty w przetargu do 20 listopada 2024 r. Realizacja rozbudowy będzie finansowana ze środków własnych Spółki.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie