Tunel w podwarszawskiej Zielonce to dziewiąty obiekt z dwunastu na trasie Rail Baltica na Mazowszu. Ma zwiększyć bezpieczeństwo kierowców, pieszych i rowerzystów. Jak zapewniają PKP Polskie Linie Kolejowe, 100-metrowy tunel i przebudowany układ drogowy usprawnią komunikację w mieście.
Z tunelu mogą korzystać kierowcy, rowerzyści i piesi. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A w Zielonce to bezpieczne przewozy i lepsza komunikacja w mieście. Środki z unijnego instrumentu CEF Łącząc Europę są efektywnie wykorzystywane dla budowy bezpiecznej i ekologicznej kolei. Wykonane prace realnie poprawiają warunki życia mieszkańców i wspierają rozwój lokalny – powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Jak wyjaśnił w komunikacie wiceprezes PKP PLK Mirosław Skubiszyński, bezkolizyjny przejazd pod torami w Zielonce to dziewiąty obiekt z dwunastu, które PKP PLK budują na mazowieckim odcinku linii Rail Baltica. - Zwiększa się bezpieczeństwo na ważnej międzynarodowej linii, ale również sprawniejsza będzie komunikacja drogowa - zauważył Skubiszyński.
Bezkolizyjna przeprawa
Bezkolizyjna przeprawa w Zielonce ma 100 m długości. Pod torami powstał tunel z jezdnią po jednym pasie ruchu w każdą stronę, ścieżką rowerową i chodnikiem.
PKP PLK przypomina, że projekt "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne" to budowa łącznie 12 obiektów. Od dwóch tygodni kierowcy korzystają z wiaduktu nad torami w Tłuszczu, a w listopadzie otwarto wiadukt w Mokrej Wsi. Bezpieczeństwo i sprawną komunikację zapewniają też dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.
Wykonawcy kontynuują roboty na dwóch budowach bezkolizyjnych skrzyżowań w Kobyłce oraz przy przejściu podziemnym w Toporze.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl