Stary wiadukt nad bocznicą kolejową w ciągu Marywilskiej miał być przebudowywany stopniowo, z możliwością zachowania ruchu na jednej nitce. Jednak stan obiektu okazał się na tyle zły, że konieczne jest przeprowadzenie całościowej rozbiórki. Drogowcy szacują, że ruch wróci najwcześniej za kilka tygodni.
O problemach przy remoncie wiaduktu w ciągu ulicy Marywilskiej Zarząd Dróg Miejskich poinformował w weekend. Zgodnie z planami ruch jedną nitką miał być przywrócony w poniedziałek ale podczas robót doszło do "niekontrolowanego przemieszczenia podpory". Dźwigary płyty wiaduktu przeznaczonego do obsługi ruchu kołowego, utraciły swoją stabilność. Przejazd grozi katastrofą, dlatego ruch w obu kierunkach jest wstrzymany.
Zostanie przywrócony w ciągu kilku tygodni
Taki stan rzeczy powoduje spore utrudnienia w porannym szczycie komunikacyjnym. W poniedziałek rano zakorkowana była ulica Płochocińska, na ponadkilometrowym fragmencie do Marywilskiej. Kierowcy tracili też więcej czasu niż zazwyczaj na Modlińskiej oraz na trasie S8 na odcinku Łabiszyńska-most Grota-Roweckiego.
Jak informował w rozmowie z tvnwarszawa.pl Jakub Dybalski z ZDM, drogowcy od początku wiedzieli, że wiadukt trzeba będzie zburzyć i wybudować od nowa. Aby zmniejszyć uciążliwość przebudowy, zdecydowali się budować nowy obiekt po kawałku. - Teraz siłą rzeczy musimy zrezygnować z tej opcji. Wykonawca prac zburzy wiadukt w całości. Dzisiaj (w poniedziałek - red.) ma otrzymać wszystkie potrzebne zgody od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego - powiedział Dybalski.
Kiedy ruch na Marywilskiej zostanie przywrócony? Tego miejscy drogowcy jeszcze nie wiedzą. - Szacujemy, że częściowo nastąpi to w ciągu kilku tygodni. Zobowiązaliśmy wykonawcę do pracy w trybie dwudziestoczterogodzinnym - poinformował rzecznik stołecznych drogowców.
Ponadto, aby umożliwić ruch pieszy oraz dojście do przystanków autobusowych, ZDM polecił wykonawcy wytyczenie chodnika. - Przejście zostanie wytyczone dołem, w sąsiedztwie placu budowy. Na miejscu są gromadzone materiały potrzebne do budowy. - Chodnik ma być dostępny jeszcze we wtorek, najpóźniej w środę rano - zapewnił Jakub Dybalski.
Przebudowa ponad 50-letniego wiaduktu między Smugową a Kupiecką rozpoczęła się na początku września. Zakończenie było planowane na koniec czerwca przyszłego roku, ale - jak podkreślił Dybalski - harmonogram prac ulegnie zmianie i całkowicie nowy wiadukt powstanie szybciej.
Zadanie realizuje Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe "Mosty". Umowa z wykonawcą opiewa na kwotę ponad 12 milionów złotych.
Autobusy zmieniają trasy
W związku z zamknięciem przejazdu do odwołania obowiązują zmiany w funkcjonowaniu niektórych linii autobusowych. Linia 176 kursuje na trasie: Metro Bródno – Bazyliańska – Wysockiego – Marywilska – Marcelin, natomiast linia N64 na trasie Dworzec Centralny – … – Bazyliańska – Wysockiego – Marywilska – Marcelin.
Jednocześnie uruchomiona zostanie linia zastępcza Z76 kursująca na trasie: Smugowa – Marywilska – Czołowa – Bohaterów – Ołówkowa – Parowozowa – Polnych Kwiatów – Mehoffera – Raciborska – Choszczówka (powrót: Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – Mehoffera – …).
Dodatkowo, w godzinach nocnych uruchomione zostaną dodatkowe kursy linii 133 na trasie zmienionej: Tarchomin – Świętosławskiego – Świderska – Ćmielowska – Światowida – Mehoffera – Modlińska – Klasyków – Bohaterów – Ołówkowa – Parowozowa – Polnych Kwiatów – Mehoffera – Raciborska – Choszczówka – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – Mehoffera – Jeżowskiego – Parcelacyjna – Mehoffera – Światowida – Świętosławskiego – Tarchomin.
Przystanek Smugowa 01 jest zawieszony. Kursowanie linii 133, 176, N64 i Z76 odbywa się według specjalnego rozkładu jazdy. Ponadto uruchomiony został przystanek zastępczy Marcelin 05 zlokalizowany przy jezdni bocznej Marywilskiej za zawrotką. Przystanek obowiązuje jako krańcowy dla linii 176 i N64.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński/tvnwarszawa.pl