Kierowców, którzy liczyli na to, że będą mogli legalnie rozpędzić się tu do 120 km/h, podobnie jak na POW, czeka jednak rozczarowanie. Na Trasie AK i moście Grota, które stały się częścią S8, obowiązywać będzie ograniczenie do 90 km/h, zarówno na jezdniach tranzytowych, jak i tych dla ruchu lokalnego. Dlaczego? Jak tłumaczą drogowcy, chodzi o kwestie bezpieczeństwa i wymogi prawne. - Wynika to z uwagi na fakt, że S8 była zrealizowana na dotychczasowej drodze krajowej w gęstej zabudowie miejskiej, określona prędkości do 90 km/h wynika z przepisów, ponadto na trasie są zbyt małe (nienormatywne) odległości między węzłami (węzły zespolone) na które GDDKiA uzyskała odstępstwa, a których potrzeba realizacji wynikała z zakładanej funkcjonalności drogi i jej powiązania z otoczeniem. Przy pasach tranzytowych nie ma również wymaganego dla prędkości 120km/h pasa awaryjnego. Należy również zauważyć, iż wzdłuż drogi odbywa się ruch komunikacji zbiorowej, są zlokalizowane zatoki autobusowe dla pasażerów, a niższe prędkości pozwalają zadbać o ich bezpieczeństwo - tłumaczy rzecznik GDDKiA.Kierowcy muszą także pamiętać, że w niektórych miejscach obowiązują ograniczenia prędkości – na jezdniach lokalnych do 70 km/h i 50km/h, a na łącznicach do 40km/h.
Dwa tygodnie bez estakady. Ostatnie zmiany na Trasie AK
- Przez najbliższe tygodnie utrzymane będzie także dzienne ograniczenie ruchu pojazdów ciężkich. Tak jak dotychczas będą mogły one jeździć tylko w godz. 22-6 - dodaje Krynicki.
Koniec prac za dwa tygodnie
Ponadto przez najbliższe dwa tygodnie z utrudnieniami trzeba liczyć się także na wysokości Jagiellońskiej. Drogowcy remontują tam łącznicę prowadzącą z Jagiellońskiej na Trasę AK w kierunku Marek.- Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Wszystko powinno zakończyć się w połowie października - zapowiada Krynicki.
Po dwóch latach od otwarcia POW wreszcie jest ekspresówką
Remont Trasy AK
Remont Trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy mają do dyspozycji po 5 pasów ruchu.Przebudowany odcinek liczy 4,6 km długości i jest na nim pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.
Tak przebudowywano Trasę AK:
Szklane tunele nad Trasą AK
jk/sk
Źródło zdjęcia głównego: Łukasz Jóźwiak / GDDKiA