- Wszystkie roboty budowlane zostały wykonane - potwierdza wykonawca przebudowy mostu Grota i Trasy AK. Kiedy otwarcie? Tego wciąż nie wiadomo. Do nadzoru budowlanego trafił już wniosek o pozwolenie na użytkowanie.
18 października czyli dokładnie 27 miesięcy od podpisania umowy - to właśnie tego dnia otwarta ma zostać Trasa AK wraz z poszerzonym mostem Grota - Roweckiego. Wiele wskazuje na to, że kierowcy nowym odcinkiem ekspresówki S8 pojadą jednak wcześniej.
Jak się dowiedzieliśmy, wykonawcy pozostała już tylko kosmetyka, m.in. uprzątnięcie drogi. Złożono także już wniosek o pozwolenie na użytkowanie.
To potwierdził w rozmowie z tvnwarszawa.pl Jaromir Grabowski, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego. Ale zastrzegł: - Jest niekompletny, czekamy na jego uzupełnienie.
Grabowski wyjaśnił też, że most to ostatni element - pozwolenia na pozostałe fragmenty trasy były systematycznie wydawane już od jakiegoś czasu. - To będzie już koniec - zapowiedział i dodał, że kontrole nie będą długie. Da się je przeprowadzić w ciągu jednego dnia. - Będziemy mogli je rozpocząć po przeanalizowaniu uzupełnionych dokumentów - dodaje.
Wstęga w środku kampanii
Jak nie trudno się domyślić, w środku kampanii wyborczej otwarcie dużej drogowej inwestycji w stolicy natychmiast stało się sprawą polityczna. O ile wykonawca chętnie informuje, że skończył pracę prawie dwa miesiące przed terminem, o tyle inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - nabiera wody w usta i o żadnych terminach mówić nie chce. - Prace zbliżaj się ku końcowi. W najbliższych tygodniach jezdnia zostanie udostępniona kierowcom - zapowiada w przesłanym do redakcji komunikacie dyrekcja.
Jak zastrzega rzeczniczka jej mazowieckiego oddziału Agnieszka Stefańska, nie wiadomo jeszcze, czy cała trasa zostanie otwarta od razu. - Wykonawca rozważa różne warianty organizacji ruchu - tłumaczy. Być może termin i scenariusz poznamy w piątek - tego dnia GDDKiA zwołuje na moście konferencję prasową. - Będzie to ostatnia okazja do zrobienia zdjęć i zwiedzenia inwestycji - zachęcają urzędnicy.
Przypomnijmy, że w połowie lipca minister infrastruktury Maria Wasiak powiedziała, że możliwym terminem otwarcia mostu jest koniec września.
Remont Trasy AK
Remont trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy będą mieli do dyspozycji po 5 pasów ruchu.
Przebudowany odcinek liczy sobie 4,6 km długości. Kierowcy będą mieli do dyspozycji pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.
Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.
Tak wyglądały prace na moście:
jk/jb/su/r
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA