Chodzi o fragment od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej, którego częściami są wiadukt nad torami PKP oraz rondo.
Komisja PINB w przyszłym tygodniu
Na początku września pisaliśmy, że Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wystąpił z wnioskami o pozwolenia. Wydadzą je dwie instytucje: Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego (odpowiada za fragment Połczyńskiej i część wiaduktu) i Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego (odpowiada za wiadukt - część nad torami PKP).
- W przyszłym tygodniu na obiekcie odbędzie się kontrola obowiązkowa PINB - informuje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID. - Po niej, jeśli nie będzie żadnych uwag, otrzymamy pozwolenie - dodaje.
To niestety nie oznacza otwarcia inwestycji. - Taką samą kontrolę musi zwołać WINB. Na razie jednak nie znamy jej daty - wyjaśnia Gajewska. Zapewnia jednak, że jak tylko otrzymają oba dokumenty, arteria zostanie otwarta..
W tym roku gotowy ma być także odcinek od ul. Połczyńskiej do Lazurowej. W lipcu została podpisana umowa, w której wyłoniony wykonawca - firma Strabag, zobowiązał się do wybudowania do końca 2015 roku tego 400-metrowego fragmentu.
Ulica, tak jak poprzednie jej odcinki, będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każdy, chodniki i ścieżki rowerowe. Prace pochłoną 8,6 mln złotych.
Docelowo poszerzona ulica ma połączyć się z trasą S8.
Połączenie Ursusa z Bemowem
Obecnie do dyspozycji kierowców jest odcinek Nowolazurowej (obecnie al. 4 czerwca 1989 roku) od Al. Jerozolimskich (węzeł Salomea) do ul. Chrościckiego. W sumie 2600 metrów.
Budowa odcinka do ul. Połczyńskiej to bardzo dobra informacja dla kierowców podróżujących między Ursusem a Bemowem. Obecnie do ich dyspozycji jest mocno uczęszczana ulica Dźwigowa oraz wybudowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wiadukt w ciągu ul. Gierdziejewskiego. Kierowcy mogą z niego korzystać od grudnia 2013 roku.
Tak budowano wiadukt w listopadzie 2014 roku:
Wiadukt połączy Włochy z Bemowem
Źródło zdjęcia głównego: ZMID