Budowa II linii metra oraz remonty związane z największą inwestycją w Warszawie. Do tego rozkopane trasy wylotowe, prace na Łopuszańskiej, Modlińskiej, Dźwigowej i wielu innych drogach. To wszystko sprawia, że tegoroczna jesień z pewnością będzie ciężka dla kierowców.
1 – Al. Solidarności/ul. Targowa, 2 – Trasa W-Z, 3 – Trasa Toruńska, 4 – Ul. Modlińska, 5 – Wiadukty na Andersa - Najpoważniejsze utrudnienia związane będą z budową metra na Pradze. Wielkimi krokami zbliża się zamknięcie skrzyżowania al. Solidarności i ul. Targowej. To tu ma powstać stacja Dworzec Wileński. - Nie znamy jeszcze dokładnej daty zamknięcia, najprawdopodobniej będzie to na przełomie września i października - informuje Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora inwestycji i remontów. - Wykonawca nie przedstawił jeszcze projektu organizacji ruchu - dodaje.
W rozmowie z tvnwarszawa.pl Kunert przedstawił prawdopodobny plan utrudnień związanych z budową metra. Ul. Targowa zamknięta będzie na odcinku od ul. Białostockiej do ul. 11 Listopada. Al. Solidarności dla kierowców zamknięta będzie już od pl. Bankowego, natomiast od strony Marek od ul. Szwedzkiej. Tam powstanie parking.
Trasa W-Z
- Trasą W-Z przejechać będą mogły autobusy i rowerzyści - informuje Kunert. - Przez skrzyżowanie przy Dworcu Wileńskim, w ciągu al. Solidarności, przejadą jednakże jedynie wytyczonym fragmentem jezdni. Natomiast w ciągu ul. Targowej skrzyżowanie ominą objazdem poprowadzonym przez ul. Jagiellońską. - Będzie udostępniony przejazd ul. Jagiellońską przez al. Solidarności- informuje Kunert.
Tramwaje również pojadą objazdami po tymczasowym torowisku na ul. Jagiellońskiej.
6 – Al. Krakowska, 7 – Ul. Drewny, 8 – Obwodnica Południowa, 9 – Węzeł Łopuszańska, 10 – Ul. Cybernetyki/17 Stycznia, 11 – Ul. Dźwigowa, 12 – Ul. Traktorzystów Na wylotówkach różnie
Kłopoty nie ominą kierowców, którzy codziennie muszą dojeżdżać do stolicy.
Al. Krakowska zawsze zakorkowana teraz będzie jeszcze bardziej zatkana. Wszystko za sprawą robót modernizacyjnych odcinka od Raszyna do Janek, który rozpoczął się 18 sierpnia. Już w wakacje spowodowało to gigantyczne utruddnienia. Po wakacjach będzie jeszcze gorzej. Prace mają potrwać do paździrnika.
W przebudowie jest cały czas Trasa Toruńska. Do grudnia zamknięta jest łącznica trasy z węzłem Piłsudskiego w Markach. Ruch został przełożony na jezdnię tymczasowym. Kierowcy mają do dysopozycji dwa pasy ruchu.
Lepszą wiadomość mamy dla tych, którzy jeżdżą ul. Drewny od strony Konstanicna-Jeziorny. Jak zapowiada w rozmowie z tvnwarszawa.pl Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych przebudowa ulicy zakończyć ma się w jeszcze w sierpniu.
Południowa Obwodnica Warszawy
Niestety nieco dłużej potrwają prace przy budowie obwodnicy, której odcinek od węzła Konotopa do węzła Lotnisko będzie przecinać trzy ważne warszawskie arterie: Al. Jerozolimskie, al. Krakowską oraz ul. Puławską. Już teraz powodują utrudnienia w ruchu. W lipcu o jeden pas zwężona została al. Krakowska w rejonie ul. Na Skraju. Na tym nie koniec.
- Na pewno kierowcy muszą liczyć się z tym, że wraz z pracami będziemy zmieniać organizację ruchu na tych ulicach - zapowiada rzeczniczka ZMID. - Jak to bedzie wyglądać, jeszcze nie wiemy. Na pewno do dyspozycji kierowców, zawsze będą dwa pasy ruchu w każdym kierunku - zapewnia.
Skończą do października?
Wiele inwestycji ma zostać zakończonych w październiku. Nie oznacza to jednak, że od razu będą otwarte dla ruchu. - Najpierw wystąpimy o pozwolenie na użytkowanie - zastrzega Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
O takie pozwolenie ZMID ma wystąpić w związku z dwoma ważnymi inwestycjami. Chodzi o węzeł Łopuszańska we Włochach oraz ul. Modlińską nad Kanałem Żerańskim. Obie inwestycje zakończyć się mają właśnie w październiku.
Węzeł Łopuszańska
Węzeł Łopuszańska - skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską, skończony ma być w październiku tego roku. W rozmowie z tvnwarszawa.pl Gajewska zapewniła, że już na początku września oddane do ruchu ma zostać rondo. Niestety, ulgę kierowcy odczują dopiero, kiedy cała inwestycja będzie dostępna. Do tego momentu niestety kierowcy w tym miejscu będą musieli się liczyć z korkami.
Ul. Modlińska
Rozbudowa ul. Modlińskiej trwa od 2009 roku. Po zakończeniu budowy kierowcy, na odcinku od Trasy Toruńskiej do Kanału Żerańskiego będą mieli do dyspozycji po cztery pasy ruchu w każdym kierunku. - Wybudowany został również wiadukt tramwajowy. Co prawda do końca roku będziemy w tym miejscu prowadzić różnego rodzaju prace na przykład porządkowe, jednakże nie będą one utrudniały ruchu - obiecuje Gajewska.
Wiadukty na Andersa
W październiku mają skończyć się także utrudnienia na Andersa i Cybernetyki. - W połowie września planujemy wystąpić o pozwolenie na użytkowanie dwóch ostatnich wiaduktów na Andersa: drogowego i tramwajowego, jak również drugiego wiaduktu w ciągu ulic Cybernetyki, 17 Stycznia - zapewnia rzeczniczka. ZMID.
Pierwszy wiadukt drogowy na ul. Andersa otwarty został w lipcu tego roku. Cała inwestycja jest mocno opóźniona. Podobnie jest w drugim wiaduktem w ciągu ulic Cybernetyki- 17 stycznia. Budowa przeprawy w kierunku ul. Zwirki i Wigury była zablokowana przez spółdzielnię Świt, która nie udostępniła gruntu niezbędnego do zakończenia budowy.
Po zakończeniu inwestycji kierowcy będą mieli do dyzpozycji dwa wiadukty po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Ułatwi to znacznie dojazd do lotniska. Kierowcy nie będą musieli korzystać z często zakorkowanej ul. Marynarskiej.
Dźwigowa i Traktorzystów
Do końca września mają zakończyć się dwa uciążliwe roemonty: przebudowa ul. Dźwigowej, oraz nowy wiadukt na ul. Traktorzystów w Ursusie. - Jak wcześniej informowaliśmy prace przy remoncie wiaduktu w Ursusie podzielone zostały na dwa etapy - wyjaśnia Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Do końca września, w zależności od odbiorów, wiadukt zostanie oddany dla ruchu. Wtedy przejdziemy do drugiego etapu, czyli modernizacji klatek schodowych. Prace powinny potrwać do końca sezonu, czyli do połowy listopada, ale nie będą one utrudniać ruchu kołowego- dodaje.
13 – Trasa Mostu Północnego, 14 – Ul. Świętokrzyska/Prosta, 15 - Ul. Sokola
Sokola, Grzybowska, Królewska, Prosta i Świętokrzyska bez zmian
Przedsmakiem utrudnień na Pradze było zamknięcie w czerwcu ul. Sokolej pomiędzy Wybrzeżem Szczecińskim a ul. Zamoyskiego. Wybrzeżem Szczecińskim możemy pojechać tylko na wprost lub wjechać na most Świętokrzyski. Kierowcy jadący od strony mostu muszą skręcić w prawo w kierunku Wawra lub w lewo na Targówek.
Jeszcze przed rozpoczęciem wakacji Warszawiacy musieli zapomnieć o przejeździe jednym z najważniejszych ciągów ulic w mieście. Ulice Prosta i Świętokrzyska od ronda Daszyńskiego do Nowego Światu zostały zamknięte. Zmiany związane z budową centralnego odcinka II linii metra potrwają dwa lata.
Grzybowska i Królewska na czas budowy II linii metra zmieniły się w jeden wielki buspas. Trasę zmieniło aż 18 linii autobusowych, pojawiły się trzy nowe, a sześć zostało zawieszonych.
Wąsko na Marszałkowskiej
Krócej potrwają za to obecne utrudnienia na Marszałkowskiej. Jezdnia została zwężona w sierpniu, ale od 4 września organizacja ruchu nieco się zmieni. Kierowcy jadący Marszałkowską w kierunku Al. Jerozolimskich będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, z których jeden drogowcy poprowadzą po torowisku. Ruch po torowisku będzie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej, tak, aby umożliwić przejazd samochodów i tramwajów. Utrudnienia zakończą się wraz z końcem października.
Utrudnienia w okolicy Mostu Północnego
W związku z budową mostu Północnego zamknięta dla ruchu jest też wschodnia jezdnia ul. Wybrzeże Gdyńskie na odcinku od estakad bielańskich do skrzyżowania z ul. Marymoncką. Utrudnienia w ruchu występują także na ul. Zgrupowania AK „Kampinos" i Marymonckiej.
Ruch samochodowy został przeniesiony na jezdnię zachodnią (w kierunku centrum). Kierowcy jadący w stronę Łomianek przejeżdżają przez pas dzielący jezdnie przed estakadami bielańskimi, a na właściwą jezdnię wracają za węzłem z ul. Prozy.
su/as//par/bf