Przebudowa skrzyżowania rozpoczęła się w połowie marca. Za całość prac odpowiedzialny był deweloper, budujący osiedla mieszkaniowe wzdłuż Instalatorów. - Dotąd ulica była niezamieszkała, ruch był na niej niewielki. Przy dużej liczbie nowych osiedli to się zmieniło. Prawo nakazuje by deweloper dostosował drogę do zwiększonego natężenia ruchu - wyjaśnia Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.
Na skrzyżowaniu zaszło kilka istotnych zmian. Pojawiła się sygnalizacja świetlna oraz przejścia dla pieszych. W pobliżu utworzono też nowe przystanki autobusowe.
Nowy lewoskręt
Największą różnicę odczują kierowcy. Dotychczas z ulicy Instalatorów możliwy był wyłącznie skręt w prawo, w kierunku Okęcia. By dojechać do centrum, konieczna była zawrotka na kolejnych skrzyżowaniach. Teraz nie będzie to konieczne. Po przebudowie powstała możliwość przejazdu przez torowisko i skrętu w lewo - w ulicę Grójecką.
- Kierowcy są jeszcze nieco zaskoczeni tą zmianą. Większość z nich machinalnie ustawia się na pasie do prawoskrętu, dopiero po chwili zauważają, że mają teraz możliwość jazdy także w lewą stronę - relacjonuje Mateusz Szmelter z tvnwarszawa.pl.
Budowa lewoskrętu była skoordynowana z wiosennymi pracami tramwajarzy. - Wykonywaliśmy wówczas serię prac związanych z wymianą torowiska i poprawą stanu technicznego naszej infrastruktury. Dotyczyły one odcinka alei Krakowskiej od ulicy Banacha do parkingu Park and Ride. Wykonaniem samego przejazdu przez torowisko zajął się deweloper - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Przebieg remontu nadzorowali miejscy drogowcy. Jak zaznaczają jego celem było nie tylko zwiększenie wygody mieszkańców, ale też podniesienie poziomu bezpieczeństwa.
Skrzyżowanie Instalatorów z aleją Krakowską
kk/r