- Po weekendzie gotowa ma być jezdnia południowa między Łabiszyńską a Chodecką, trwa właśnie układanie asfaltu. Jezdnia zostanie przeznaczona dla ruchu lokalnego obsługującego osiedle po północnej stronie ulicy - zapowiedział rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski.
Budowa kolejnego odcinka metra na Targówku dobiegła końca. Stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno już niedługo przyjmą pierwszych pasażerów. Jak zapowiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, pociągi przejadą przez nowe stacje w środę około godziny 13.30.
Harmonogram prac
Jak przekazał nam z kolei rzecznik ZDM Jakub Dybalski, na ten moment gotowy jest odcinek ulicy od Rembielińskiej do Łabiszyńskiej. Dodał też, że w połowie października ruszy przebudowa centralnej części skrzyżowania Kondratowicza z Chodecką. - W tym czasie drogowcy będą prowadzili przede wszystkim precyzyjne prace związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną w tym miejscu. Płytę skrzyżowania będą remontowali częściami, więc autobusy kursujące Chodecką (jezdnia jest gotowa) i przecinające Kondratowicza będą w zależności od etapu jeździły wahadłowo - wskazał Dybalski.
Jak podkreślił, z końcem października powinny być gotowe południowa i północna jezdnia Kondratowicza od Chodeckiej w kierunku wschodnim. - Pod koniec drugiego tygodnia listopada planowane jest asfaltowanie skrzyżowania Chodecka Kondratowicza. Po nim samo skrzyżowanie, obie jezdnie Kondratowicza od Chodeckiej w stronę św. Wincentego i południowa od Chodeckiej do Łabiszyńskiej będą otwarte dla ruchu lokalnego i transportu publicznego - zapowiedział.
Północna jezdnia Kondratowicza na odcinku Łabiszyńska-Chodecka będzie gotowa do końca roku.
Przebudowa Kondratowicza. Kolejny etap prac
Dotychczas na odcinku od ulicy Łabiszyńskiej do stacji metra Bródno drogowcy wykonali obie jezdnie. "Na odcinku od ul. Łabiszyńskiej do wentylatorni wybudowaliśmy jezdnię południową wraz z zatokami postojowymi. Na odcinku od ul. Chodeckiej do wjazdu do szpitala Bródnowskiego zamontowaliśmy krawężniki na jezdni południowej, a na odcinku od wjazdu do szpitala do stacji Kondratowicza ułożyliśmy już asfalt" - wskazał wcześniej ZDM w komunikacie dotyczącym postępu prac na Kondratowicza.
Oprócz asfaltowania, jednocześnie na odcinku pomiędzy Łabiszyńską i Chodecką, trwają prace związane z budową nowych chodników i drogi dla rowerów. Wzdłuż parku ustawiane są też latarnie.
Przejezdna od początku października
"Bardzo zależy nam, aby mieszkańcy mogli komfortowo dojechać transportem publicznym do nowych stacji metra. Właśnie dlatego harmonogram prac układany był w ten sposób, aby wraz z otwarciem metra, ul. Kondratowicza była częściowo przejezdna" - podali drogowcy w komunikacie.
ZDM przypomina, że prace na Kondratowicza nie ograniczają się wyłącznie do wymiany nawierzchni jezdni. To - jak ocenia - w praktyce budowa tej rozległej ulicy w zupełnie nowej odsłonie. Nowe będą chodniki, oświetlenie (282 latarnie LED) i zieleń (ok. 500 drzew zasadzonych przez ZDM i ok. 200 zasadzonych przez Metro uzupełni ok. 300, które rosną tam obecnie - wyliczają drogowcy). Zamontowane zostaną też sygnalizacje świetlne w pięciu lokalizacjach: na skrzyżowaniach z ulicą Łabiszyńską i ulicą Chodecką, na wjeździe pod Mazowiecki Szpital Bródnowski, a także na dwóch przejściach dla pieszych. "Zakres prac jest więc bardzo szeroki, dlatego przeprowadzamy je etapami" - podsumowali.
Co zmieni się na Chodeckiej?
Równolegle przebudowywana jest pobliska ulica Chodecka. Tocząca się obecnie inwestycja obejmuje odcinek ulicy Chodeckiej od skrzyżowania z ulicą Kondratowicza do wysokości ulicy Wyszogrodzkiej. "Wcześniej wymieniliśmy tu nawierzchnię jezdni, a obecnie prowadzimy ostatnie prace związane z remontem chodników i drogi dla rowerów. Wszystkie prace powinny zakończyć się już w październiku" - zapowiadał w komunikacie ZDM.
Osobno planowana jest jeszcze wymiana opraw oświetleniowych na energooszczędne LED w ramach programu SAVA.
To - jak podkreślił ZDM - wciąż jeszcze nie koniec. W przyszłości drogowcy chcą przystąpić do przebudowy dalszego odcinka, której głównym elementem będzie wykonanie stałego ronda u zbiegu z ulicą Matki Teresy z Kalkuty. Estetyczna konstrukcja wykonana z dobrej jakości materiałów zastąpi tymczasowe rondo wykonane jako element objazdów na czas budowy II linii metra.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM