Miasto wybrało operatora "patelni"

Konkurs na operatora "patelni" rozstrzygnięty
Widok na plac przed stacją metra Centrum (zdjęcia z 2020 roku)
Źródło: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Ratusz rozstrzygnął konkurs na firmę, która przez najbliższe trzy lata będzie odpowiadać za murale na "patelni". To spółka znana z wielu podobnych realizacji w Warszawie.

Popularna "patelnia" to plac przy wejściu do stacji Metra Centrum. Otaczają go ściany pokryte muralami, które ratusz wykorzystuje od lat do kampanii społecznych oraz promocji kultury i sztuki. W połowie października urzędnicy ogłosili konkurs na operatora tej przestrzeni. Szukali podmiotów związanych ze sztuką StreetArt, również tych związanych z organizacjami pozarządowymi, działalnością pożytku publicznego i wolontariatem.

Pod koniec października udało się rozstrzygnąć przetarg - zwycięzcą została spółka Good Looking Studio. Warszawiacy znają ją między innymi z murali w szpitalu MSWiA i malowideł na Pradze Północ nawiązujących do słynnych muralów "Foton" i "Jubiler" z ulicy Targowej.

Prawie do końca 2023 roku

Jak podał ratusz, jury konkursu oceniało zaprezentowaną koncepcję, jej zgodność z wytycznymi określonymi w regulaminie, kreatywność oraz spójność koncepcji z rozwiązaniami pozwalającymi na uatrakcyjnianie otaczającej przestrzeni. "Dodatkowo ocenie podlegało złożone portfolio, w tym doświadczenie przy realizacjach wielkoformatowych murali, projektów przestrzennych zrealizowanych dla instytucji kultury, realizacji niestandardowych dla organizacji społecznych, jak również jakość walorów artystycznych realizowanych murali" - czytamy w komunikacie urzędu.

Good Looking Studio będzie dysponować ścianami "patelni" od dnia podpisania porozumienia do 2 listopada 2023 roku. Założenia konkursu są takie, aby w tym czasie spółka wykonała nie mniej niż 12 i nie więcej niż 15 murali realizujących kampanie miejskie i społeczne oraz murale według własnych projektów, które będą na ścianach nie dłużej niż dwa miesiące.

pustki1
Stacja metra Centrum
Źródło: TVN24

"Murale mają wywoływać pozytywne skojarzenia z Warszawą"

Urzędnicy wyjaśniali wcześniej, jakie kryteria powinna spełniać oferta, by mieć szansę na wygranie przetargu. - Koncepcja powinna zakładać ożywienie przestrzeni poprzez interakcję sztuki z widzem. Realizowane murale mają wywoływać pozytywne skojarzenia z Warszawą jako miastem otwartym i zachęcającym do działań. Powinna je cechować wysoka wartość artystyczna. Docenimy też uatrakcyjnienie miejsca i zwrócenie uwagi na estetykę przestrzeni - informowała rzeczniczka ratusza Karolina Gałecka.

Miasto wymagało również, by murale wywoływały refleksję i zwracały uwagę na aktualne problemy społeczne czy zjawiska współczesnej kultury. - To sztuka nastawiona na interakcję sztuki, historii i idei z widzem - dodała rzeczniczka.

Czytaj także: