"W marcu tego roku otwarty został most pieszo-rowerowy, który połączył bulwary wiślane z praskim brzegiem Wisły. Od początku było wiadomo, że jest to dopiero pierwszy krok na drodze ku połączeniu Pragi z Traktem Królewskim i dalej ze Starym Miastem. Właśnie zakończyliśmy stawiać kolejny. Nowe przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Wybrzeża Kościuszkowskiego i ul. Karowej jest już otwarte" - poinformował w środę stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.
Nie tylko przejście przez jezdnię
Zakontraktowane prace objęły nie tylko wytyczenie przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego po południowej stronie skrzyżowania. Ponadto wyznaczony został fragment dwukierunkowej ścieżki rowerowej, która w przyszłości ma zostać przedłużona wiaduktem Markiewicza aż do Krakowskiego Przedmieścia. Powstała nowa sygnalizacja świetlna. Kierowcy zyskali lewoskręt z Karowej w Wybrzeże Kościuszkowskie. Wcześniej można było pojechać tu tylko w prawo.
W zakres prac wliczone zostały także: remont chodników, postawienie nowych latarni z oprawami SAVA, przebudowa sieci podziemnych oraz wyrównanie terenu. Kontrakt z firmą Wod-Kan Bruk opiewał na niecałe pięć milionów złotych.
2,5 miesiąca opóźnienia
Inwestycja na Wisłostradzie złapała 2,5-miesięczne opóźnienie. Pierwotnie prace miały zakończyć się 14 sierpnia. Jak tłumaczył nam na początku września Jakub Dybalski, rzecznik ZDM, przesunięcie terminu spowodowało kilka czynników. Drogowcy nie uzyskali zgody na zwężenie Wisłostrady jeszcze przed wakacjami, a ponadto przeciągnęły się uzgodnienia z gestorami sieci podziemnych. Trzecia rzecz to prace, których projekt nie przewidywał, a które okazały się niezbędne do wykonania, chodziło przede wszystkim o przebudowę trzech kablowych linii energetycznych. Wreszcie harmonogram inwestycji zaburzyła defilada w Święto Wojska Polskiego, 15 sierpnia.
Drogowcy podkreślają, że otwarte w środę przejście dla pieszych jest nie tylko elementem łączącym dwa brzegi Wisły, ale i "kolejnym krokiem do rewitalizacji Pragi". Trwa projektowanie przebudowy ulicy Okrzei, która biegnie na przedłużeniu nowego mostu po stronie Pragi Północ. Zajmują się tym projektanci z warszawskiej firmy Meritum Projekt, która w ramach Nowego Centrum Warszawy odpowiada również z rysowanie nowego kształtu ulicy Kruczej oraz Alej Jerozolimskich.
Autorka/Autor: dg/jas
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM