- Wszystko wskazuje na to, że budowa będzie zakończona 30 września. Oczywiście, kiedy pasażerowie pojadą II linią, to zależy od organów zewnętrznych i odbioru technicznego - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.
Dodała, że II linia metra pobudzi rozwój stolicy, gdyż jest to "olbrzymi czynnik miastotwórczy".
"Duże wrażenie estetyczne"
W sobotę odbył się jeden z przejazdów testowych w obie strony między stacjami: Rondo Daszyńskiego - Rondo ONZ. Odbył się składem inspiro, ale w testach biorą udział wszystkie typy pociągów używane przez warszawskie metro.
Perony na obu stacjach w dużej części są już ukończone. - Na pewno ściany stacji zaprojektowane przez Wojciecha Fangora robią duże wrażenie estetyczne. To coś zupełnie innego od wystroju stacji pierwszej linii - oceniła Gronkiewicz-Waltz.
Prezydent stolicy dodała, że ukończenie całego odcinka II linii metra - mającego łączyć wschodnie i zachodnie obrzeża miasta - planowane jest do 2022 r. Na początku czerwca na budowie centralnego odcinka II linii metra rozpoczęły się częściowe odbiory techniczne.
Mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy centralnego odcinka II linii metra
Rok opóźnienia
Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br.
Główne zdjęcie: Paweł Supernak/PAP
PAP/bf/ran