Na budowie centralnego odcinka II linii metra rozpoczęły się techniczne przejazdy testowe pociągów. W sobotę, w jednym z nich udział wzięli dziennikarze, pracownicy budowy i prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
- Wszystko wskazuje na to, że budowa będzie zakończona 30 września. Oczywiście, kiedy pasażerowie pojadą II linią, to zależy od organów zewnętrznych i odbioru technicznego - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.
Dodała, że II linia metra pobudzi rozwój stolicy, gdyż jest to "olbrzymi czynnik miastotwórczy".
"Duże wrażenie estetyczne"
W sobotę odbył się jeden z przejazdów testowych w obie strony między stacjami: Rondo Daszyńskiego - Rondo ONZ. Odbył się składem inspiro, ale w testach biorą udział wszystkie typy pociągów używane przez warszawskie metro.
Perony na obu stacjach w dużej części są już ukończone. - Na pewno ściany stacji zaprojektowane przez Wojciecha Fangora robią duże wrażenie estetyczne. To coś zupełnie innego od wystroju stacji pierwszej linii - oceniła Gronkiewicz-Waltz.
Prezydent stolicy dodała, że ukończenie całego odcinka II linii metra - mającego łączyć wschodnie i zachodnie obrzeża miasta - planowane jest do 2022 r. Na początku czerwca na budowie centralnego odcinka II linii metra rozpoczęły się częściowe odbiory techniczne.
Rok opóźnienia
Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br.
Główne zdjęcie: Paweł Supernak/PAP
PAP/bf/ran