Znana z elektrycznych hulajnóg firma TIER z Berlina poinformowała o przejęciu 100 procent udziałów w firmie Nextbike, specjalizującej się w wypożyczaniu rowerów, między innymi warszawskich Veturilo. W ten sposób stała się największym dostawcą mikromobilności w Europie.
Jak przekazała w komunikacie prasowym berlińska firma, dzięki połączeniu z Nextbike flota oferowanych pojazdów powiększy się do 250 tysięcy w ponad 400 miastach. W komunikacie zaznaczono, że Nextbike prowadzi systemy wypożyczalni rowerów od 2004 roku, głównie jako wyłączny operator dla miast, i w ciągu 17 lat swojego istnienia ustanowił rentowny model biznesowy współdzielonej mobilności. Po połączeniu obie firmy w ramach jednej platformy udostępnią rowery, e-rowery, rowery cargo, e-skutery, e-motorowery oraz e-hulajnogi. Współdzielone pojazdy będą dostępne w systemach stacjonarnych, bezstacyjnych oraz hybrydowych.
- Przejęcie Nextbike –-z jego niezrównanym doświadczeniem i relacjami w setkach miast - to wyjątkowa okazja, aby przenieść bikesharing na wyższy poziom, wyciągnąć więcej osób z samochodów i zaoferować najbardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie mobilności - powiedział cytowany w komunikacie Lawrence Leuschner, CEO i współzałożyciel Tier Mobility. - Zawsze głęboko wierzyłem w transformacyjną moc rowerów w miastach – i wspaniale jest widzieć, jak rynek rowerowy szybko się rozwija - dodał.
Z kolei CEO Nextbike Leonhard von Harrach zwrócił uwagę, że połączenie obu podmiotów wynika m.in. ze wspólnej misji. - Zdecydowaliśmy się na współpracę z TIER, ponieważ istnieje znacząca wspólna płaszczyzna w kulturze korporacyjnej. Przede wszystkim jednak jesteśmy zjednoczeni w naszej misji, aby dzięki naszym usługom mobilności uczynić miasta bardziej przyjaznymi, a także rozwiązać problem korków, zanieczyszczeń i hałasu - stwierdził.
W ostatnim czasie berliński TIER rozszerzył swoją działalność na 16 krajów w Europie i na Bliskim Wschodzie z wejściami na rynek na Węgrzech, w Holandii i Bahrajnie.
Umowa pomostowa z Nextbike
Firma Nextbike jest operatorem warszawskiego roweru miejskiego Veturillo. W tym miesiącu miało zakończyć się obowiązywanie podpisanej z nią na rok umowy pomostowej. Ale - jak informowaliśmy na tvnwarszawa.pl - tymczasowe rozwiązanie zostanie wydłużone na przyszły rok. W ramach nowej jednorocznej umowy z Nextbike liczba rowerów i stacji finansowanych przez Warszawę wróciła do poziomu z 2016 roku. W oparciu o statystyki wypożyczeń drogowcy zmienili też lokalizacje wybranych stacji. Łącznie do dyspozycji warszawiaków w 2021 roku jest dokładnie 4560 rowerów. W ubiegłym roku dostępnych było 5,8 tysiąca rowerów, a cały system liczył 398 stacji w Warszawie (ich liczba w systemie pomostowym zmniejszyła się o prawie sto).
Nextbike działa na polskim rynku od 2011 roku, zajmując się dostarczaniem i prowadzeniem samoobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich. Firma współpracuje z samorządami, tworząc i rozbudowując systemy rowerowe w Polsce. Warszawski system Veturilo uznawany jest za jeden z największych i najpopularniejszych.
Szykują się zmiany w Veturilo
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: www.tier.app