ZTM chce skrócić trasy linii autobusowych po otwarciu metra na Woli. Burmistrz: kontrowersyjne propozycje

Stacja Płocka na Woli
Stacja Płocka na Woli
Źródło: Metro Warszawskie
Zarząd Transportu Miejskiego proponuje skrócenie tras linii 102, 105, 171 oraz 520 po otwarciu wolskiego odcinka drugiej linii metra. - Kontrowersyjne propozycje - ocenia burmistrz dzielnicy Krzysztof Strzałkowski.

ZTM przedstawił projekt zmian w układzie komunikacji miejskiej po otwarciu stacji metra: Księcia Janusza, Młynów i Płocka, które zaplanowane jest na kwiecień przyszłego roku.

"Obecnie trwają konsultacje społeczne w tej sprawie. W ich ramach mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi na adres mailowy konsultacje@ztm.waw.pl. W przyszłym roku odbędzie się również sześć spotkań: na Woli, Bemowie i Śródmieściu" - czytamy w komunikacie urzędu dzielnicy. Opinie zbierane będą do 9 lutego 2020 roku.

"Atrakcyjne połączenia zwiększą popularność transportu publicznego" 

Jak twierdzi burmistrz Woli, najbardziej kontrowersyjne propozycje, dotyczą skrócenia linii 102, 105, 171 oraz 520. - Każda z tych linii pełni bardzo ważną funkcję w układzie komunikacyjnym Woli, a ich skrócenie znaczenie pogorszy jakość transportu publicznego w tej części Warszawy - ocenia.

- Jest to doskonale widoczne na przykładzie linii 105. Pasażerowie jadący w stronę centrum miasta będą musieli przesiadać się do metra, by przejechać nim dwie stacje, a następnie znowu zmienić środek transportu. Uważam, że obecna sytuacja, kiedy niektóre autobusy tej linii jeżdżą na trasie os. Górczewska – Browarna jest rozwiązaniem optymalnym. W związku z tym zwracam się z prośbą o pozostawienie kursów, które docierałyby do pętli Browarna - dodaje.

Jak stwierdza Strzałkowski, układ transportu publicznego na Woli powinien być "dostosowany do rzeczywistych potrzeb mieszkańców". - Atrakcyjne połączenia autobusowe i tramwajowe, które będą współgrać z nowymi stacjami metra, zwiększą popularność transportu publicznego – podsumowuje.

Kiedy otwarcie nowych stacji?

Metro Warszawskie opublikowało harmonogram odbiorów technicznych i zapowiada, że otwarcie nowego odcinka powinno nastąpić na początku kwietnia 2020 roku. Plan na najbliższe miesiące wygląda następująco:

· grudzień 2019 r. - styczeń 2020 r. - odbiory służb zewnętrznych (między innymi sanepidu i straży pożarnej);

· styczeń 2020 r. - zakończenie odbiorów;

· luty 2020 r. - złożenie wniosków o wydanie pozwolenia na użytkowanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego;

· luty - marzec 2020 r. - niezbędne procedury prawne;

· początek kwietnia 2020 r. - otwarcie odcinka.

Zobacz konferencję prasową, dotyczącą testowych kursów na wolskim odcinku metra:

Budowa metra na Woli zbliża się do końca

metro nowe
Źródło: TVN24
Prezydent o postępach prac na budowie metra na Woli
Prezydent o postępach prac na budowie metra na Woli
Teraz oglądasz
"Mamy nadzieję, że budowa skończy się w listopadzie"
"Mamy nadzieję, że budowa skończy się w listopadzie"
Teraz oglądasz
Trzaskowski: komunikacja miejska jest priorytetem
Trzaskowski: komunikacja miejska jest priorytetem
Teraz oglądasz
Czytaj także: