Wejście na stację metra zamknięte od stycznia, bo zepsuła się roleta

Awaria bramy rolowanej na stacji Ulrychów
Awaria bramy rolowanej na stacji Ulrychów
Źródło: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl
Jedno z wejść na stację drugiej linii metra Ulrychów jest zamknięte od końca stycznia. Jak tłumaczy Metro Warszawskie, metalowa roleta uległa awarii, a jej nietypowe wymiary sprawiły, że trzeba dłużej czekać na dostarczenie uszkodzonej części.

Zamknięte jest jedno z dwóch wejść do strefy biletowej we wschodniej części stacji. Jak zauważył portal transport-publiczny.pl, wrota nie działają od 27 stycznia. Na zdjęciach wykonanych w środę przez naszego reportera na stacji Ulrychów widać, że metalowa roleta jest opuszczona niemal do ziemi.

Uszkodzona brama była na gwarancji

Andrzej Rejnson z biura prasowego Metra Warszawskiego poinformował, to wynik awarii urządzenia, którą spowodowała "wada kontaktronu systemu alarmowego". Rejnson potwierdził, że problem z bramą rolowaną pojawił się 27 stycznia.

- Wada spowodowała zablokowanie płaszcza bramy, co w konsekwencji doprowadziło do jej uszkodzenia. Zgodnie z obowiązującymi zapisami umownymi z generalnym wykonawcą budowy odcinka, awaria bramy została zgłoszona niezwłocznie jako usterka gwarancyjna - przekazał przedstawiciel Metra Warszawskiego.

Czekają, bo jest niestandardowo długa

Dlaczego przez trzy i pół miesiąca nie uporano się z usterką? Problemem okazała się dostępność części u producenta.

- Tak długi termin dostawy bramy wiąże się z jej nietypowymi wymiarami. Brama była zamawiana na specjalne zamówienie. Jest ona niestandardowa - bardzo długa i jej wyprodukowanie wymaga przestawienia maszyn. Produkcja bram o takich wymiarach przewidywana jest w harmonogramie raz na kilkanaście tygodni - wyjaśnił Andrzej Rejnson.

- Wykonawca deklaruje, że część zostanie dostarczona 10 maja i niezwłocznie przystąpi do jej montażu i naprawy bramy rolowanej - zapowiedział.

Metro na Bemowo, trzy stacje w budowie

Ulrychów wraz ze stacją Bemowo zostały oddane do użytku 30 czerwca 2022 roku. Obecnie trwa budowa trzech ostatnich na linii M2 przystanków: Lazurowa, Chrzanów, Karolin oraz stacji techniczno-postojowej.

Aby dokończyć budowę konieczne było podpisanie aneksu do umowy z firmą Gülermak. Podniósł on jej wartość z 1,3 miliarda do 1,95 miliarda złotych. Termin zakończenia prac przesunięto z kwietnia 2024 na październik 2025.

Ale nieoficjalnie mówi się, że budowa czterokilometrowego odcinka może przedłużyć się nawet do 2026 roku.

Czytaj także: