W piątek drogowcy zaczęli pierwsze remonty ulic. Ale większość tegorocznych prac planują przeprowadzić w wakacje. Jak przekonują, to najlepszy czas na takie zdania. Na nową nawierzchnię czekają m.in. Dolina Służewiecka, Pułkowa czy aleja "Solidarności".
Jak pisze w komunikacie Zarząd Dróg Miejskich, prawe pasy jezdni są najbardziej narażone na różnego rodzaju zniszczenia - wynika to głównie z ruchu ciężarówek, który zazwyczaj się nimi odbywa. Swoje dokładają wielotonowe autobusy transportu publicznego. "Dlatego też, w miejscach, które tego pilnie wymagają, przeprowadzamy odcinkowe frezowania" - piszą drogowcy.
W weekend prace na Radzymińskiej i Modlińskiej
ZDM wymienia, że nowy asfalt na prawych pasach pojawił się już m.in. na ulicy Żwirki i Wigury między ulicami Wawelską i Miecznikowa oraz w alei Prymasa Tysiąclecia między ulicą Czorsztyńską a Górczewską.
"W najbliższy weekend (13-15.05) prace będą toczyć się na ul. Radzymińskiej na odcinku Naczelnikowska – Trocka oraz Modlińskiej na odcinku od nr 345 do przystanku Dąbrówka Szlachecka 01" - zapowiedziano.
W kolejne weekendy drogowcy planują naprawić Dolinę Służewiecką, Pułkową, Al. Jerozolimskie czy aleję "Solidarności".
"W nadchodzące wakacje czekają nas również o wiele poważniejsze prace – nowej nawierzchni, a także częściowo lub w całości odnowionych chodników, doczekają się ulice Sławka, Odyńca, Rzędzińska, Chodecka oraz ciąg Saskiej i Egipskiej. Wykonawcy prac zostali już wybrani, obecnie podpisujemy ostatnie umowy oraz uzgadniamy projekty czasowej organizacji ruchu, które przy tego typu pracach są niezbędne" - zapowiadają dalej.
Nawierzchnię położono na trylince, ulicę Sławka zbudują od nowa
Podkreślają też, że najwięcej zmian czeka ulicę Sławka, która zostanie odnowiona na odcinku od Pużaka do Dzieci Warszawy. Ulica przejdzie remont nawierzchni, która dziś jest całkowicie wyeksploatowana i w wielu miejscach pozapadana.
"Przyczyniła się do tego konstrukcja tej ulicy sprzed kilku ładnych dekad – budowniczowie z czasów PRL-u ułożyli asfalt bezpośrednio na trylince. Konieczne jest więc nie tylko sfrezowanie dotychczasowej nawierzchni, ale również rozebranie ulokowanych pod spodem sześciokątnych płyt betonowych. Podbudowa zostanie wykonana od nowa do głębokości ok. 55 cm i będzie zgodna z obowiązującymi obecnie standardami" - opisują w komunikacie drogowcy.
Zmiany obejmą też przejścia dla pieszych. Jedno z nich, znajdujące się na wysokości Szkoły Podstawowej nr 4 im. Broniewskiego, zostanie przesunięte nieco w stronę południową. "Dzięki temu pasy ominą dwie studzienki kanalizacyjne, które dziś się w nie "wcinają". Wszystkie zebry na remontowanym odcinku wyposażymy w azyle. Nie będą to jednak azyle z rzucających się w oczy czerwonych prefabrykatów, a estetyczne instalacje z kostki. Tym samym poprawimy bezpieczeństwo najmniej chronionych uczestników ruchu, jakimi są piesi" - opisuje dalej ZDM.
Dodatkowa zieleń na Odyńca, ścieżki rowerowe i chodniki na Saskiej Kępie
Z kolei ulica Odyńca zostanie wyremontowane na odcinku od alei Niepodległości do Puławskiej. Będzie to dopełnienie zmian wprowadzonych w 2020 roku, które polegały na przeniesieniu parkowania z chodnika na jezdnię. Ulica zyskała już nowe oświetlenie. Teraz zasadzona zostanie tam dodatkowa zieleń.
ZDM zapowiada również, że uzupełnione zostaną też prace na ciągu ulic Saskiej i Egipskiej między aleją Stanów Zjednoczonych a ulicą Afrykańską, gdzie w latach 2020-2021 wyremontowali już chodnik po stronie południowej i wybudowali drogę dla rowerów po stronie północnej. Teraz chodnik wymienią obok nowej ścieżki rowerowej.
Z kolei na ulicy Rzędzińskiej od ulicy Człuchowskiej do ulicy Strąkowej położony zostanie nowy asfalt i chodniki po obu stronach, wyremontowane będą zjazdy na posesje.
Rozszerzony remont przejdzie też ulica Chodecka, gdzie oprócz jezdni i chodników ZDM naprawi też drogę dla rowerów biegnącą po zachodniej stronie ulicy.
Zapowiadaliśmy też remont wiaduktów nad ulicą Paryską:
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM