Rozpoczęła się odbudowa przedszkola integracyjnego, którego budynek został rozebrany w związku z budową drugiej linii metra. Jak zaznacza stołeczny ratusz, nowe przedszkole będzie nowoczesne i w pełni dostosowane do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami.
Podopieczni przedszkola przy Szkole Podstawowej nr 275 im. Artura Oppmana zostali przeniesieni do wydzielonej części budynku szkoły w 2018 roku. Przedszkole zostało wyburzone, ponieważ budynek kolidował z budową stacji metra C21 Bródno. W środę stołeczny ratusz poinformował o rozpoczęciu jego odbudowy.
Przedszkole na 75 dzieci
- W przyszłym roku szkolnym mali podopieczni wrócą już do nowoczesnego obiektu. Przedszkole będzie miało trzy oddziały dla 75 dzieci. Za blisko cztery miliony złotych powstanie parterowy, klimatyzowany budynek o powierzchni niemal 500 metrów kwadratowych – powiedziała cytowana w komunikacie prasowym Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta Warszawy. - W obiekcie zostaną uruchomione trzy sale dydaktyczne, każda z nich dostosowana do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami – dodała Kaznowska.
Każda sala będzie mieć swoje zaplecze sanitarne. W projekcie przewidziano też oddzielne szatnie dla dzieci i personelu, pokój dla pedagoga specjalnego i psychologa, pomieszczenia techniczno-magazynowe. Z każdej sali dydaktycznej będzie można wyjść oddzielnym wyjściem na plac zabaw.
Ze względu na to, że przedszkole dalej będzie pełnić funkcję placówki integracyjnej, zostanie w pełni dostosowane do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami. Budynek będzie miał jedną kondygnację, z wejściem z poziomu terenu. Wszystkie posadzki będą antypoślizgowe, a przy każdej sali dydaktycznej będzie toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Budynek zostanie odbudowany przez wykonawcę drugiej linii metra, firmę Gulermak.
Prace wykończeniowe na stacjach metra
Przy okazji rozpoczęcia odbudowy przedszkola ratusz poinformował o postępach na budowie trzech stacji drugiej linii metra na Targówku: Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno.
Urzędnicy przekazali, że obecnie trwają już prace instalacyjne i wykończeniowe. Na wszystkich stacjach układane są posadzki, montowane instalacje wentylacyjne, na części ścian pojawiły się już gładzie i wstawiono drzwi. Postępują również prace torowe w tunelach i na rozjazdach tuż przed stacją Bródno. Zakończenie prac na tym odcinku przewidywane jest na 2022 rok.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa