Strażacy rozpoczęli odbiory systemu wentylacji przeciwpożarowej w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Maksymalnie do połowy przyszłego tygodnia ma zostać wydana opinia w tej sprawie. Wcześniej dwukrotnie odmówili odebrania inwestycji.
Informację o odbiorach przekazał w poniedziałek po południu brygadier Karol Kierzkowski z Państwowej Straży Pożarnej. - Dzisiaj rozpoczęły się nasze odbiory systemu wentylacji przeciwpożarowej w tunelu POW. Maksymalnie do przyszłej środy mamy czas na wydanie opinii - zapowiedział.
Wcześniej rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska poinformowała PAP, że na budowę ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy wrócił po naprawie wentylator. Urządzenie podczas ostatniej kontroli systemu przeciwpożarowego przeprowadzonej przez straż pożarną nie zadziałało tak, jak powinno. - Wentylator został naprawiony i jest zamontowany w tunelu - podkreśliła Małgorzata Tarnowska.
Po testach inwestor w ubiegłym tygodniu złożył wniosek do straży pożarnej o przeprowadzenie kontroli.
Uszkodzony wentylator musieli odesłać do Portugalii
O uszkodzonym wentylatorze informował w połowie października brygadier Kierzkowski. - Wentylacja w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy podczas naszych testów nie uzyskała wymaganych parametrów końcowych - mówił.
Wskazywał wtedy, że decyzja strażaków wynikała z tego, że wentylacja, która miałaby wywiewać wszystkie toksyny, spaliny i dym nie trzyma parametrów. - Jest sześć wentylatorów, z czego jeden jest wadliwy - tłumaczył strażak. Wszystkie inne elementy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego jak detekcja, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę działały prawidłowo.
Południowa Obwodnica Warszawy
Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 roku kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to około 4,6 miliarda złotych, z czego blisko 1,7 miliarda złotych to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Krzysztof Nalewajko / GDDKiA