Ważne skrzyżowanie na Bródnie w końcu otwarte

Fragment ulicy Kondratowicza już otwarty
Fragment ulicy Kondratowicza już otwarty
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Udało się otworzyć fragment ulicy Kondratowicza na odcinku pomiędzy Rembielińską i Łabiszyńską, zamknięty w związku z rozbudową drugiej linii metra. Pierwotnie jezdnia miała być otwarta już w sobotę, ale ze względu na usterkę sygnalizacji oddanie ulicy kierowcom nastąpiło dzień później.

W sobotę, 10 września o godzinie 10, kierowcy mieli pojechać przebudowanym fragmentem ulicy Kondratowicza. Dostępny miał być odcinek między Rembielińską a Łabiszyńską. Przejezdna miała być także ulica Rembielińska. Pomimo zapowiedzi stołecznego ratusza ulica pozostawała zamknięta co najmniej do niedzielnego poranka. Jak się okazało, zawiniła usterka sygnalizacji, którą wykonawca metra musiał wyeliminować, zanim ulica została oddana do użytku.

Jak przekazał reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter, który był na miejscu przed południem w poniedziałek, dostępny dla kierowców jest zarówno fragment Kondratowicza, jak samo skrzyżowanie tej ulicy z Bazyliańską i Łabiszyńską.

Ratusz zapowiadał w czwartek, że w kolejnym etapie planowane jest otwarcie gotowej, południowej jezdni Kondratowicza między Łabiszyńską i Chodecką, na której ruch będzie zapewniony w obie strony. W tym czasie na jezdni północnej wciąż będą trwały prace. Następnie na odcinku od Chodeckiej do Malborskiej do ruchu dopuszczone będą pojazdy komunikacji miejskiej, natomiast w pełni przejezdny będzie odcinek od Malborskiej do św. Wincentego.

Wróciły autobusy

Jak przekazał ratusz, harmonogram robót zakłada otwarcie wszystkich jezdni Kondratowicza do końca 2022 roku. Pozostałe prace, inne niż drogowe – związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w 2023 roku.

Po otwarciu skrzyżowania Kondratowicza, Bazyliańskiej i Rembielińskiej zmieniły się trasy autobusów komunikacji miejskiej. Autobusy 112, 204, 240, N02, N64 wracają na trasy podstawowe (sprzed objazdów spowodowanych budową II linii metra).

Linia 112 z pętli CH Marki pojedzie Chodecką, Łojewską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego, Toruńską, mostem Grota-Roweckiego na Chomiczówkę. Linia 204 pojedzie z Os. Derby przez Białołęcką, Kopijników, Łabiszyńską, Kondratowicza, Rembielińską, Bartniczą, Wysockiego, Odrowąża, Pożarową do PKP Praga. Linia 240 z Marek pojedzie Chodecką, Łojewską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego, Toruńską na Żerań.

Linie nocne: N02 pojedzie z Marysina, ulicami: św. Wincentego, Matki Teresy z Kalkuty, Chodecką, Łojewską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego, Toruńską, mostem Grota-Roweckiego do Metra Młociny a N64 z Dworca Centralnego przez rondo Żaba, Odrowąża, Wysockiego, Bartniczą, Wyszogrodzką, Chodecką, Łojewską, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego, Marywilska, i dalej na Choszczówkę.

Zmiany na Kondratowicza

Drogowcy zapowiadali, że główna arteria Targówka zostanie wybudowana "niemalże od podstaw". Przypomnieli, że Kondratowicza jest szeroka na 60 metrów i posiada pokaźny pas dzielący między jezdniami. To rezerwa pod trasę tramwajową, planowaną w tym miejscu dekady temu. Zamiast niej powstało metro, dlatego przestrzeń można elastycznie kształtować. Kondratowicza ma się zamienić w "aleję tysiąca drzew", bo obok 300 istniejących ma być docelowo posadzonych około 700 nowych.

Oprócz tego obiecali 136 tysięcy krzewów w różnych gatunkach oraz nowe trawniki i łąki kwietne. Wzdłuż ulicy zaplanowano około 100 ławek. Wokół nich architekci z pracowni WXCA przewidzieli małe skwery, a także duży zielony skwer przy stacji Bródno. Jak podkreślił ZDM, dziesiątki drzew i tysiące krzewów miało pojawić się również w rejonie stacji Zacisze.

Układ jezdni pozostanie zasadniczo zachowany, czyli po dwa pasy w każdym kierunku. Dużą przemianę przejdzie sieć tras rowerowych. Między stacjami metra pojawią się dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów o szerokości trzech metrów każda. 

Ulica Kondratowicza - wizualizacja
Ulica Kondratowicza - wizualizacja
Źródło: Urząd miasta
Czytaj także: