Nowy odcinek S17 coraz bliżej. GDDKiA: złożyliśmy wniosek o pozwolenie na użytkowanie trasy głównej

Budowa na odcinku trasy S17 przy węźle Warszawa Wschód (Zakręt)

Budowa na odcinku trasy S17 przy węźle Warszawa Wschód (Zakręt)
Odcinek trasy S17 przy węźle Warszawa Wschód (Zakręt) prawie ukończony
Źródło: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl

Prace na odcinku trasy S17 pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska są na finiszu. Do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego złożono wniosek o pozwolenie na użytkowanie trasy głównej.

Jak przekazała nam rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska zaawansowanie prac na odcinku trasy S17 pomiędzy węzłem Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska wynosi 96 procent. - Obecnie realizowane są między innymi roboty związane z montażem barier energochłonnych, wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego, końcowymi robotami bitumicznymi. Ponadto trwa podłączanie oświetlenia i roboty porządkowe - poinformowała Tarnowska.

Dodała, że do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego został złożony wniosek o pozwolenie na użytkowanie dla trasy głównej. - Po pozyskaniu decyzji będziemy mogli dopuścić do ruchu ciąg główny. Pozostałe prace szacujemy, że zakończą się jesienią - wskazała Tarnowska.

Przekazała również, że "w procedowaniu są jeszcze roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych". - Termin może zostać przesunięty w sytuacji gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót - zastrzegła przedstawicielka GDDKiA.

Trzypoziomowy węzeł

Łączna długość budowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska wynosi około 2,5 kilometra. Umowa na projekt i budowę została podpisana w listopadzie 2017 roku. Jej wartość wyniosła ponad 240 milionów złotych.

Na nowym odcinku powstał trzypoziomowy węzeł Warszawa Wschód w miejscowości Zakręt. Na najniższym poziomie –1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 będzie rondo, pod którym powstaną przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek.

Czytaj także: