Nowe buspasy na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku zostały w poniedziałek oddane do użytku. Drogowcy planowali, że będą one dostępne dopiero od początku września, ale mimo złej pogody udało im się szybciej zakończyć prace. Kierowców czekają również zmiany związane z likwidacją trzech lewoskrętów.
Informację o uruchomieniu buspasów potwierdził rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski.
- Potwierdzam, że buspasy już działają. Zakładaliśmy, że ruszą 1 września, ale udało się wcześniej - powiedział w poniedziałek Polskiej Agencji Prasowej. Wcześniej informację przekazało stowarzyszenie Ochocianie. "Malowanie skończone, znaki odsłonięte - od dziś działają już długo wyczekiwane buspasy na Bitwy Warszawskiej 1920 r., o które wnosiliśmy od kilku lat" - oznajmili aktywiści na Facebooku.
Buspasy powstały na odcinku od Grójeckiej do Szczęśliwickiej. Obowiązują w godzinach 6-10 oraz 14-19. Oprócz autobusów komunikacji miejskiej mogą z nich korzystać także motocykle, taksówki, przewóz osób z niepełnosprawnościami oraz (na zasadach ogólnych) auta elektryczne i pojazdy uprzywilejowane, takie jak karetki pogotowia ratunkowego.
Podczas prac na ulicy Bitwy Warszawskiej zostały też zlikwidowane trzy lewoskręty. Kierowcy nie będą już mogli skręcać w lewo w ulicę Białobrzeską, jadąc w obu kierunkach, a także w lewo w Szczęśliwicką, podróżując od strony Grójeckiej. Lewoskręt w Szczęśliwicką został zachowany tylko dla kierujących się od Alej Jerozolimskich.
Ponad 67 kilometrów buspasów w stolicy
W Warszawie jest 67 kilometrów wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. To jednak nie wszystko, bo niektóre ulice dostępne są wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów. Takich odcinków jest ponad 2,5 kilometra. Na niektórych fragmentach swoje pasy dzielą z tramwajami - poruszają się wspólnym torowiskiem tramwajowo-autobusowym. Tak jest w alei Solidarności oraz na ulicy 11 Listopada.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.pl