Metro Warszawskie zaprezentowało, jak będą wyglądać trzy nowe stacje drugiej linii metra na odcinku bródnowskim. Ściany zatorowe ozdobiono grafikami autorstwa Piotra Młodożeńca.
Choć betonowe korpusy stacji są podobne na wszystkich stacjach M2, to jednak różni je wystrój wnętrza, dekory i elementy małej architektury. Najbardziej charakterystycznym elementem są ściany zatorowe, czyli panele pokrywające boczne ściany stacji. Ich nazwa wynika z lokalizacji – znajdują się bowiem za torami patrząc od strony peronu. Wygląd niektórych zawdzięczamy artystom. Tak będzie również w przypadku tych, powstających właśnie na Targówku. Na stacjach Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno ściany pokryte są grafikami autorstwa Piotra Młodożeńca. Metro właśnie pokazało, jak wymienione stacje będą wyglądać z poziomu peronu.
Każda stacja w innym kolorze
"Grafiki mają formę zrastrowaną i uproszczoną, pozwalają jednak odszukać na niej elementy charakterystyczne dla otoczenia stacji. Każda ze stacji ma inny motyw plam, z których się składa: kropki, linie i kwadraty. Te motywy są również powielone w elementach dekoru pawilonów windowych na poziomie gruntu" - opisuje w komunikacie Metro Warszawskie.
Każda ze stacji ma inną kolorystykę. Na Zaciszu dominuje zieleń. Na Kondratowicza najwięcej jest żółtego, a końcową stację na Bródnie utrzymano w tonacji niebiesko-fioletowej. Wszystkie te stacje mają zostać oddane do użytku jesienią tego roku. Wcześniej (prawdopodobnie jeszcze w czerwcu) pasażerowie skorzystają z dwóch nowych stacji na Bemowie.
Sztuka pojawia się też na centralnym odcinku drugiej linii metra, gdzie można oglądać grafiki przygotowane przez artystę Wojciecha Fangora. To stylizowane nazwy stacji, zdobiące ściany za torami.
Piotr Młodożeniec jest grafikiem, malarzem, rysownikiem, ilustratorem oraz autorem filmów animowanych. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i jest związany z Targówkiem.
Informowaliśmy również o jeździe testowej pociągu na bemowskim odcinku drugiej linii metra:
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie