Ratusz podsumował stan zaawansowania budowy opóźnionego odcinka drugiej linii metra na Bródno. Jeszcze w sierpniu na Rembielińskiej ma zostać przywrócony ruch tramwajowy.
Jak poinformował urząd miasta, tarcza TBM Maria, drążąca tunel metra, osiągnęła już niemal połowę długości trasy, a tarcza Anna zakończyła pierwszy odcinek - pomiędzy stacją Kondratowicza a Bródno - obecnie przechodzi prace serwisowe. Docelowo tarcze wydrążą dwa tunele o długości blisko trzech kilometrów. Urzędnicy zakładają, że prace w ramach tego etapu zakończą się jeszcze w tym roku.
Powrót tramwajów na stałe trasy
Natomiast w tym miesiącu na jednej z głównych ulic Bródna - Rembielińskiej zostanie przywrócony ruch tramwajów. Rok temu torowisko zostało rozebrane pod budowę podziemnej hali szyn odstawczych metra. Wykonawca zabierze się za prace ziemne w rejonie świątyni parafii św. Włodzimierza, gdzie do tej pory teren był zajęty przez tymczasowe torowisko, którym tramwaje omijały plac budowy.
"Trzeba w tym miejscu wykonać płytę stropową dla mierzącej 60 metrów szerokości podziemnej hali. Właśnie na Bródnie powstaje największa podziemna budowla tego odcinka linii M2 – hala o kubaturze niemal 470 tys. metrów sześciennych" - czytamy w komunikacie ratusza.
Jak zaznaczają urzędnicy, równolegle na wszystkich stacjach trwa budowa przejść podziemnych i wyjść z przyszłych stacji. Najbardziej zaawansowana pod tym względem jest stacja Kondratowicza, której betonowy korpus jest już skończony. W najbliższych tygodniach skończy się budowa korpusu stacji Zacisze, gdzie trwają prace przy budowie dwóch ostatnich sekcji płyty dennej.
10-miesięczne opóźnienie na trzech stacjach na Bródnie
Ponad dwa tygodnie temu ratusz poinformował o opóźnieniu na budowie drugiej linii metra. - Zamknięcie granic skutkowało brakiem wykwalifikowanych ekip niezbędnych do uruchomienia i obsługi czterech tarcz TBM, drążących tunele metra - wyjaśniała wówczas rzeczniczka urzędu Karolina Gałecka. Przekazała, że budowa niektórych podziemnych stacji wydłuży się nawet o niemal półtora roku. W przypadku trzech stacji budowanych na Bródnie opóźnienie ma wynieść 10 miesięcy. Pierwotnie termin oddania ich do użytku planowany był na wrzesień 2021 roku.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa