Chodzi o krótką, ale ważną część projektu "Tramwaj do Wilanowa". Przedłużenie odcinka na Rakowieckiej połączy ulicę Puławską z aleją Niepodległości, pozwoli dojechać do stacji metra Pole Mokotowskie.
Przetarg na dokumentację i projekt ogłoszono pod koniec kwietnia. We wtorek minął termin składania ofert. Jak przekazał nam Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich, w konkursie wystartowało sześć podmiotów.
Konsorcjum firm Balzola Polska i Coalvi zaproponowało wykonanie prac za 78,589 mln zł brutto, Strabag za 92,689 mln zł, Trakcja - 98,725 mln zł, ZUE - 100,459 mln zł, konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi - 107,568 mln zł, Budimex - 116,650 mln zł.
Tymczasem tramwajarze planowali, że nie wydadzą więcej niż 48,5 mln zł. - Oferty przekraczają budżet, ale Tramwaje Warszawskie będą je analizować, inwestycja zostanie na pewno zrealizowana, jesteśmy przygotowani na różne scenariusze finansowe - zapewnił nas Maciej Dutkiewicz.
Zielone torowisko na kameralnej ulicy
W ramach inwestycji powstanie około kilometr torów w ciągu ulicy Rakowieckiej. Torowisko będzie usytuowane po północnej stronie ulicy i zajmie część obecnej jezdni. Dwukierunkowy ruch na tej części Rakowieckiej zostanie zachowany. Jednak sama ulica nabierze bardziej kameralnego charakteru, tak jak po drugiej stronie alei Niepodległości. Powstaną w sumie cztery perony tramwajowe. Przebudowane zostanie też skrzyżowanie z aleją Niepodległości. Torowisko będzie zielone - wykonawca posadzi na nim rozchodnik. Posadzone zostanie 46 drzew.
W budowie jest obecnie ponad 11 kilometrów nowych tras tramwajowych – linia na Gagarina, Kasprzaka i do Wilanowa. Natomiast w marcu został ogłoszony przetarg na budowę podziemnej trasy do Dworca Zachodniego.
Autorka/Autor: kz/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa