Tarcze drążą kolejne metry tuneli, a robotnicy pracują przy wyjściach ze stacji. Metro Warszawskie poinformowało o postępie prac na budowie II linii podziemnej kolejki.
Jak informuje Anna Bartoń z warszawskiego metra, na Bródnie TBM Maria zakończyła drążenie kolejnego odcinka tunelowego i przebiła się do korpusu stacji Zacisze. Wkrótce w ślad za nią, ze stacji Kondratowicza, wyruszy tarcza Anna.
Z kolei na Bemowie TBM Krystyna przeszła pod torami linii kolejowej drążąc tunel pomiędzy stacjami Powstańców Śląskich i Ulrychów.
"Wydrążyła już 733 metry tunelu w stronę stacji Ulrychów. We wtorek, 6 października, na stacji Powstańców Śląskich uruchomiona została tarcza Elisabetta. Do kolejnej stacji ma do wydrążenia około 860 metrów tunelu, zaś do piątku pokonała dystans 77 metrów. Obie tarcze wydrążyły już dwa 137-metrowe odcinki tunelowe, które łączą komorę torów odstawczych z korpusem stacji Powstańców Śląskich" – przekazała rzeczniczka i dodała, że prace rozpoczynają się też na nowych frontach.
Budowa wyjść ze stacji
Budowane są wyjścia ze stacji oraz szyby windowe. "Na wszystkich obiektach trwa murowanie pomieszczeń technicznych. Rozpoczęły się też pierwsze tynkowania. Najbardziej zaawansowane są w pomieszczeniach podstacji energetycznej na stacji C20 Kondratowicza" – opisuje Bartoń.
Na stacjach układane są także instalacje kanalizacji sanitarnej oraz powstają ściany peronów pasażerskich.
Jednak najważniejsza miejska inwestycja, czyli metro, załapała kolejne opóźnienie. Ze względu na braki kadrowe wywołane COVID-19, na 2023 rok zostanie przesunięte otwarcie nowych stacji na Bródnie. Z kolei przystanki na zachodnim krańcu, to już rok 2024.
Otwarcie nowych stacji metra na Woli
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie