Tarcze Krystyna i Elisabetta są gotowe do pracy na bemowskim odcinku metra, lada moment zaczną. Z kolei na Bródnie tarcza Anna rozpoczyna drążenie drugiego tunelu.
Jak podaje ratusz, kilkusettonowe tarcze TBM na Bemowie zostały opuszczone do komory startowej stacji Powstańców Śląskich.
- Zanim jednak zniknęły w wąskim otworze technologicznym, przemierzyły kilkudziesięciometrową trasę, podwieszone do ogromnego dźwigu do zadań specjalnych. Na poziomie -2 czekało je jeszcze precyzyjne ustawianie w betonowych kołyskach – informuje Karolina Gałecka, rzeczniczka ratusza.
Teraz, jak dodaje, czas na podłączenie wszystkich urządzeń sterowania oraz montaż zaplecza, które wraz z tarczą mierzy niemal 100 metrów długości.
- Drążenie dwóch tuneli w kierunku stacji Ulrychów rozpocznie się pod koniec lipca – zapowiada Gałecka.
Metro na Bródno
Tymczasem podczas długiego weekendu na Targówku pierwsza z tarcz na tym odcinku przebiła się do stacji Kondratowicza.
- Ułożenie 613 pierścieni na odcinku 919,5 m zajęło jej 38 dni. W jej ślady ruszyła już druga tarcza Anna, która wykona tunel łączący stacje Bródno i Kondratowicza. Do tej pory wydrążyła już 7 metrów tunelu lewego – opisuje Karolina Gałecka.
Tarcza TBM skrawa ziemię i jednocześnie obudowuje tunel betonowymi prefabrykatami. Po zakończeniu drążenia tunel jest gotowy do prowadzenia w nim prac związanych z układaniem torowiska oraz montażem systemów.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: um