Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Otwarcie ważnego odcinka Trasy Świętokrzyskiej ugrzęzło w papierach. Drogowcy nie przekazali nadzorowi wszystkich dokumentów i wydanie pozwolenia na użytkowanie jest niemożliwe.
Chodzi o odcinek od Kijowskiej do Zabranieckiej. Otwarcie arterii w połowie września zapowiadał w maju wiceprezydent stolicy Michał Olszewski. Tak się jednak nie stało.- Trasę Świętokrzyską tez mieli oddać do użytku we wrześniu. Zaraz koniec miesiąca i nikt o tym nie mówi - napisał na forum tvnwarszawa.pl Jan.
Drogowcy zapewniają, że trasa jest gotowa, ale jej otwarcie wstrzymuje niewydane jeszcze pozwolenie na użytkowanie.
-1 września złożyliśmy wnioski o pozwolenie na użytkowanie - jeden do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (chodzi o ulicę Objazdową- red.), a drugi do wojewódzkiego - informuje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Powiatowy inspektorat wydał już pozytywną decyzję, wciąż czekamy na decyzję WINB - dodaje.
Formalnie WINB ma 21 dni na jej wydanie. Okazuje się jednak, że ZMID nie przekazał wszystkich dokumentów, a bez nich wydanie pozwolenia jest niemożliwe.
Bez jednego dokumentu
- Po zakończeniu budowy wykonuje się inwentaryzację powykonawczą, którą składa się do Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. On wprowadza na mapę zasadniczą te zmiany, które zostały spowodowane przez budowę. Dopiero wtedy, kiedy zostaną wprowadzone, może zostać wydane pozwolenie - tłumaczy Gajewska. Jak dodaje, ZMID złożył wnioski wcześniej po to, aby nadzór budowlany mógł sprawdzać pozostałe dokumenty.
Kiedy zmiany zostaną wprowadzone na mapę? - Możliwe, że zakończenie prac nad nią nastąpi w tym tygodniu. Kiedy mapa będzie gotowa, złożymy ją do WINB - odpowiada Gajewska.
Tunele, chodniki, ścieżki rowerowe
W ramach budowy kluczowego odcinka Trasy Świętokrzyskiej, od Kijowskiej do Zabranieckiej, powstały między innymi trzy tunele, dwie jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe oraz miejsce dla przyszłych torów tramwajowych. Długość połączenia drogowego pomiędzy skrzyżowaniem z Wybrzeżem Szczecińskim, a Zabraniecką wyniesie nieco ponad 3 km. Koszt inwestycji to 76 mln złotych. Cała Trasa Świętokrzyska została podzielona na cztery etapy: od Wybrzeża Szczecińskiego do Zamoyskiego, od Zamoyskiego do Targowej, od Targowej do al. Tysiąclecia (budowa Kijowskiej) oraz od al. Tysiąclecia (Kijowska) do Zabranieckiej.
Odcinek od Targowej do Tysiąclecia jest w trakcie projektowania. Prace mają się zakończyć w przyszłym roku. Wtedy tez drogowcy mają ogłosić przetarg na prace budowlane. Inwestycja ma być gotowa w 12-14 miesięcy.
su/mś