Tramwaje Warszawskie uruchomiły właśnie stronę internetową planowanej inwestycji. Na razie zawiera ona tylko podstawowe informacje, ale spółka zapowiada, że wkrótce zaczną się tam pojawiać nowe materiały. Zawartość ma się zmieniać w miarę postępu prac i konsultacji.
TW zapowiadają, że te ostatnie zaczną się już niebawem. "Na drugą połowę maja i pierwszą połowę czerwca planujemy serię spotkań konsultacyjnych (konkretne terminy zostaną podane w najbliższych dniach). Oczywiście przed spotkaniami na stronie zostaną udostępnione materiały, pozwalające w pełni zapoznać się z naszymi planami" – zapowiada spółka.
Tramwaj, który połączy Wolę z Wilanowem to największa tego typu inwestycja od ponad ćwierćwiecza. Budowa ma ruszyć w 2019 roku. Szczegóły inwestycji opisywaliśmy już na tvnwarszawa.pl. Na część odcinków wydane są już decyzje środowiskowe.
Co zatem będzie konsultowane? Jak informuje spółka, chodzi o "sposób realizacji inwestycji (...) aby jak najlepiej spełniała ona potrzeby mieszkańców. Sama decyzja o tym, czy realizować inwestycję o tak dużym znaczeniu dla całego układu komunikacyjnego, podejmowana jest przez władze Warszawy na podstawie dokumentów planistycznych" - tłumaczą przedstawiciele spółki. W przypadku trasy do Wilanowa ta decyzja zapadła jesienią 2015 roku.
Wizualizacje i aktualizacje
Na razie na stronie można przeczytać opis każdego odcinka (linia łącząca Wolę z Wilanowem podzielona jest na sześć etapów). Pojawiają się informacje o długości, obsłudze oraz wizualizacje - również tych na Muranowie (jeszcze do niedawna budowa w tym miejscu była nieprzesądzona, nie wydano też decyzji środowiskowej).
"Opisy trasy wraz z rysunkami zamieszczone są na podstronach poszczególnych odcinków. Wraz z postępami prac analitycznych i projektowych zamieszczane tam będą również kolejne, bardziej szczegółowe materiały i informacje" - czytamy na stronie.
Są też już odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania: jak jest planowany przebieg trasy i układ przystanków? Kiedy powstanie trasa? Jaki jest stan zaawansowania projektu? Czy i kiedy odbędą się konsultacje społeczne? Dlaczego decyzje o tak dużych inwestycjach zapadają bez konsultacji?
W materiałach dla mieszkańców tramwajarze zamieścili studium inwestycji, przekroje poprzeczne oraz orientacyjne plany każdego z wariantów.
Wizualizacje
Trasy linii
18 kilometrów
Trasa ma liczyć 18 kilometrów i połączyć kilka dzielnic: zacznie się na Woli, w drodze do celu przetnie Ochotę i Mokotów, a przy okazji przyniesie też zmiany w północnej części Śródmieścia. Inwestycja podzielona jest na sześć etapów, które mają być realizowane w latach 2019-21.
Wyjątkiem będzie odcinek A, na Woli. W marcu rzecznik prasowy Tramwajów Warszawski Michał Powałka zapowiadał, że w tym miejscu prace mogą rozpocząć się później, co zależy od koordynacji prac PKP PLK przy Dworcu Zachodnim, a także od funduszy na przedłużenie trasy tramwajowej do Kasprzaka.
Jednym z etapów jest planowana pętla na... Muranowie. Wynika to z faktu, że właśnie tam dotrzeć ma jedna z linii z Wilanowa.
kz/r