Wiemy jak dokładnie przebiegnie Wschodnia Obwodnica Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ostateczny wariant budowy najdłuższego odcinka trasy. WOW prowadzić będzie przez Sulejówek. Inwestycja ma powstać do 2020 roku.
WOW to droga ekspresowa (S17), która od wschodu zamknie ring warszawskiej obwodnicy. Łączyć się będzie z Południową Obwodnicą Warszawy (węzeł Lubelska) oraz z Trasą S8 (węzeł Drewnica). To w sumie ponad 20 km nowej trasy.
Inwestycję podzielono na trzy odcinki: węzeł Drewnica - węzeł Zakręt (15 km), węzeł Zakręt - węzeł Lubelska (2,5 km) oraz sam węzeł Lubelska (2 km).
Przebiegnie przez Sulejówek
Sporym problemem dla drogowców okazało się wytyczenie trasy najdłuższego odcinka wschodniej obwodnicy. Od węzła Drewnica do węzła Zakręt. Zastanawiano się nad wieloma wariantami. Jeden z nich stanowił zagrożenie dla chronionego gatunku ryb. Pisaliśmy o tym w 2011 roku.
Myślano również o budowie tunelu na terenie Wesołej.
Teraz już wiadomo, że tunelu nie będzie. - Przeprowadzone Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jako najkorzystniejszy wskazało wariant przez Sulejówek, bez tunelu w Wesołej - mówi Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak tłumaczy, w analizie brano pod uwagę możliwe natężenie ruchu, wpływ na środowisko i koszty.
- Analizując każdy z wyżej wymienionych czynników jako dominujący w wyborze wariantu, okazało się, że w każdym przypadku jako najkorzystniejszy wskazywany był przebieg właśnie przez Sulejówek - dodaje.
Ważne dokumenty
Tak jak zapowiadaliśmy, w kwietniu drogowcy wystąpili o ważne dla rozpoczęcia inwestycji dokumenty.
Chodziło o zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla węzła Lubelska oraz dla odcinka węzeł Zakręt - węzeł Lubelska.
Ponadto, jeszcze w kwietniu Generalnej Dyrekcji udało się wystąpić o decyzję środowiskową na pierwszy fragment realizacyjny (3,6 kilometra od węzła Drewnica w kierunku węzła Zakręt) najdłuższego odcinka trasy (od węzła Drewnica do węzła Zakręt).
- W najbliższych dniach planujemy wystąpić o decyzję środowiskową na drugi odcinek realizacyjny (około 11 kilometrów) - informuje Stefańska.
Zgodnie z obecnymi planami trasa ma zostać zbudowana do 2020 roku. Rok temu w swoim exposé podała także w październiku 2014 r. Ewa Kopacz. Jak zapowiedziała, do 2020 do użytku oddana zostanie cała obwodnica Warszawy.
82 km obwodnicy
W sumie warszawski ring będzie miał ok. 82 km długości. Do użytku zostało już oddanych ok. 38 km. - Kolejne 6,8 km jest na etapie realizacji (trasa AK z mostem Grota-Roweckiego oraz fragment obwodnicy Marek, który także jest częścią warszawskiego ringu) natomiast 18,5 km na etapie przetargu (Południowa Obwodnica Warszawy) - wyjaśnia rzeczniczka.
Kolorem zielonym oznaczono na mapie istniejące odcinki S8 i S2 (POW). Kolorem czerwonym - odcinek przebudowywany (Trasa AK i most Grota). Przerywana czarna linia oznacza odcinki przygotowywane- dokończenie POW (S2) oraz planowaną WOW (S17).
W październiku 2014 r. premier obiecała obwodnicę:
su
Źródło zdjęcia głównego: targeo.pl